Audi A5 hemmets juvel i uppmärksammad designutställning

Pressmeddelande   •   Aug 28, 2007 08:34 CEST

När designutställningen Casa Cor – Det passionerade hemmet, slår upp sina portar den 1 september finns lite oväntat en Audi A5 på plats. I ett av rummen, som utformats som ett smyckeskrin, samsas juveler och vackra smycken med ägarens mest dyrbara ägodel – bilen. Bilen är i dag en viktig och kär ägodel för många, något som designern bakom rummet, Hanna Hedén, velat lyfta fram på ett nytt och spännande sätt. – Rummet är utformat som ett smyckeskrin, ett ”juvelgarage”, där kvinnan i familjen samlat sina vackraste smycken med Audi A5 i centrum som sin allra käraste juvel, säger Hanna Hedén som själv kallar rummet för ”Glamourage”. Glamour och glittrande smycken präglar rummet som går i vitt och guld med grafiska väggmålningar och högblankt vitt golv. Element från ett traditionellt garage såsom stegen och verktygslådan har fått ny funktion och förvarar nu i stället juveler och pärlor. Den vita Audi A5:an utgör rummets mittpunkt med sina svepande linjer och iögonfallande strålkastare med LED-lampor. – Genom att medverka i Casa Cor får vi möjligheten att lyfta fram Audi och våra kärnvärden i en spännande och oväntad miljö. Inredning och design är stora intressen för vår målgrupp och här hoppas vi få möta en kvalitets- och designmedveten publik på en för oss ny arena, säger Irene Bernald, marknadschef Audi Sverige. Spektakulära scener bjöds det även på när Audi A5 nattetid skulle lyftas in i den sex våningar höga byggnaden på Engelbrektsplan i Stockholm. Enda möjligheten att få in bilen i huset var nämligen genom en minimal öppning i taket vilket krävde såväl en stor kran som stor precision. För fler bilder och ytterligare information kontakta Eva-Maria Elstner, informationschef Audi Sverige, 070-766 65 35 eller eva-maria.elstner@audi.se. För mer information om Casa Cor besök www.casacor.se. Audi är en internationell tillverkare av premiumbilar. 2006 såldes mer än 905 000 nya Audi-bilar i världen. Audi omsatte under 2006 31,1 miljarder euro och hade över 52 000 medarbetare. Audi Sverige ingår i Volkswagen Group Sverige AB.

Kommentarer (0)