Audi redan klara segrare i ALMS

ALMS: Frank Biela och Marco Werner körde på söndagen hem titeln i American Le Mans Series åt Audi på Laguna Seca i Kalifornien. Med två återstående tävlingar kan inget annat märke rå på Audi R8. Frank Biela och Marco Werner startade från pole position och ledde under 115 av 120 varv. Det var bara efter första depåstoppet som James Weaver och Butch Leitzinger i sin MG Lola tillfälligt kunde ta ledningen. - Det här har varit en perfekt helg, sade Frank Biela. Vi hade en superb bil och tävlingen gick perfekt! Det var skönt att kunna dra ifrån konkurrenterna. Team Champions Audi R8 fick tekniska problem och slutade på fjärde plats. Därmed hamnade JJ Lehto 18 poäng efter rivalerna i Team Joest. - Jag hörde nåt konstigt ljud från växellådan, förklarade Johnny Herbert. Teamet ville inte ta några risker och vi bestämde oss för att byta lådan. Bytet tog åtta minuter och teamet föll till 24:e plats. Snabba varvtider därefter gjorde att Champion kunde ta sig upp till fjärde plats. Det återstår två tävlingar i serien men ingen konkurrent kan komma om Audi i titeljakten. Det är därför redan klart att Audi vinner ALMS 2003 - för fjärde året i rad! Laguna Seca (USA), 7 September, ALMS 1 Biela/Werner (Audi R8) varv på 2h 45m 30.373s 2 Weaver/Leitzinger (MG Lola) + 1m 22.283s 3 Beretta/Saelens (Panoz) - 2 varv 4 Herbert/Lehto (Audi R8) - 5 varv 5 Lewis/Drissi (R&S-Lincoln) - 7 varv Tabellen: 1 Biela and Werner, 135 p 3 Lehto, 117p 4 Herbert, 114p 5 Beretta, 92p Nästa race: Miami (USA), 27 september