Extra: Domslut tar ifrån Fredrik Ekblom placeringar

Pressmeddelande   •   Jul 06, 2003 18:23 CEST

STCC: En incident mellan Jan Flash Nilsson och Audi/KMS-föraren Fredrik Ekblom i Falkenbergs andra race ledde på söndagskvällen till att domarna gav Fredrik Ekblom ett tidstillägg på 20 sekunder i Falkenbergs finalrace. Ekblom blev därmed tia i stället för sexa i finalracet och tappade fyra poäng i mästerskapet – som han ändå leder med 23 poäng just före Flash. - Jag fattar ingenting, säger Fredrik Ekblom om domslutet. Jag fattade ingenting när det först blev en protest och jag fattar fortfarande ingenting. Tydligen hade jag varit i vägen för Flash så han blev tvungen att köra av. Det är skrattretande. Det var i helgens andra race som Flash Ekblom stötte samman och Flash körde utanför banan. Flash bil gick sönder och han tvingades bryta tävlingen. Du hittar bilder från Audi motorsport i vår bilddatabas. Läs mer om Audi på Audi.se. Läs mer om Audi Motorsport på AudiSport.nu. För mer information kontakta Marcus Thomasfolk, Press- och PR-chef Audi Sverige. E-mail marcus.thomasfolk@audi.se Tel +46 (0)8 553 896 57 Mobil +46 (0)70 358 96 57

Kommentarer (0)