Fri service till nya Audi A8

Från och med nu erbjuder Audi Sverige fri service i tre år till nya Audi A8. Nya A8 introducerades i december och har snabbt tagit marknadsandelar i lyxbilsklassen. Alla ägare till nya A8 får nu, utan extra kostnad, två fria LongLife-servicetillfällen (exklusive tilläggsarbeten) inom tre år från det att bilen levererats. Detta innebär att den fria servicen även gäller retroaktivt, för dem som redan köpt en A8 av nya generationen. Servicen ska utföras enligt bilens serviceintervallindikering av en, av Audi Sverige, auktoriserad verkstad. Om service behöver utföras utomlands kan A8-ägaren få ersättning – maximalt upp till ett belopp motsvarande svenskt servicepris – hos Audi Sverige mot uppvisande av kvitto. - Nya Audi A8 har blivit benchmark i lyxbilsklassen och med detta erbjudande har vi som mål att klättra ytterligare och bli klassetta, säger Claes Jerveland, chef för Audi Sverige. Audi är en internationell tillverkare av premiumbilar. 2002 såldes mer än 741 000 nya Audi-bilar i världen. Audigruppen omsätter cirka 22 miljarder euro och har drygt 50 000 medarbetare. Audi i Sverige ingår i Svenska Volkswagen-gruppen. För ytterligare information, kontakta: Marcus Thomasfolk, press- och pr-chef Audi Sverige E-post: marcus.thomasfolk@audi.se, Tel: 08-553 896 57, 070-35 896 57