Rookies fyller Audi Forum

Den 22 augusti fylls Audi Forum, som är Audis showroom på Hamngatan mitt i Stockholm, av unga svenska designers som visar sina klädkollektioner. Utställningen heter "Rookies goes Public" och är ett exempel på hur Audi och design möts på ett naturligt sätt. "Rookies goes Public" arrangeras mitt under Stockholms Modevecka, av Stockholm Modecenter i samarbete med Rossander & Rossander. På Audi Forum, där besökaren vanligtvis kan ta del av Audis senaste modeller, kommer en catwalk att byggas upp. 22-24 augusti kommer ett femtontal designföretag att visa upp sina kollektioner för inköpare, press och allmänhet. Bland modeskaparna finns Camilla Norrback, Sarah Isaksson och Ylva Liljefors. Alla är de goda representanter för ung svensk design. För Audi känns kopplingen mode-bilar naturlig, enligt Irene Bernald som är marknadschef på Audi Sverige: - Genom Audis dotterbolag quattro GmbH är det idag möjligt att skräddarsy sin Audi så att man får den nästan exakt som man vill. Det gäller både lack, klädsel och utrustning. Så visst finns det mängder av kopplingar till modevärlden, där det ofta handlar om just skräddarsydda kollektioner, säger hon. Design, färg och form är alltså områden där Audi gärna är aktivt och just nu pågår även utställningen "Photography in Advertising" på Audi Forum, som ligger i hörnet Hamngatan/Kungsträdgårdsgatan. Det är en utställning med fotografier som använts i olika reklamkampanjer såväl i Sverige som internationellt. Utställningen pågår till och med sista september. Audi är en internationell tillverkare av premiumbilar. 2002 såldes mer än 741 000 nya Audi-bilar i världen. Audigruppen omsätter närmare 23 miljarder euro och har drygt 51 000 medarbetare. Audi i Sverige ingår i Svenska Volkswagen-gruppen. För ytterligare information, kontakta: Marcus Thomasfolk, press- och pr-chef Audi Sverige, e-post: marcus.thomasfolk@audi.se, tel 08-553 896 57, 070-35 896 57 Mer information om "Rookies goes Public" finns även på www.rookies.nu