Lyxhotell väljer färg på ljudet

Pressmeddelande   •   Apr 11, 2019 09:10 CEST

Stockholms senaste boutiquehotell, The Sparrow, öppnade i februari i år på Birger Jarlsgatan. Bakom denna satsning står rutinerade Grand Group, och målet har varit att skapa en inredning som känns fransk, med mycket färg och mönster. Långt ifrån avskalat vitt.

Hotellets inredning och atmosfär för tankarna till hotellmiljöer hämtade från centrala delarna av Paris. Med mustigt rosa, gröna och blå toner, med inslag av guld, koppar och andra varma nyanser, skapar inredningen en varm och inbjudande känsla.

Inte bara väggar, möbler och textilier badar i färg, utan även tekniken har fått följa samma färgskala. The Sparrow valde att samarbeta med den svenska högtalartillverkaren Audio Pro, för att inte enbart kunna erbjuda sina gäster ett fantastiskt ljud utan även ge en färgklick på högtalaren som förmedlar detta ljud. Varför måste en högtalare vara tråkigt svart eller grå, när man kan få ljudet levererat av en högtalare i sobert rosa?

En inredning som ger gästerna en känsla av att befinna sig på ett mysigt sekelskifteshotell i Paris, gör förstås att förväntningarna på hela upplevelsen ska kännas fransk och rétrospectif. Att då välja en högtalare som känns modern, svart, kall och industriell, känns mindre lyckat. Audio Pro som har arbetat med ljud i över 40 år har en högtalare, som finns i, inte enbart de traditionella färgerna som svart, vit och grå, utan även i de mer otippade kulörerna som orange, grön och rosa. The Sparrow blev förtjusta i den dimrosa versionen som drar åt det mer lavendellila hållet. Den smälter fint in i hotellets övriga inredning.

Att gästerna dessutom får en ljudupplevelse utöver det vanliga, gör förstås inte saken sämre. Audio Pros högtalare Addon T5, levererar ett ljud som andas kvalitet på samma sätt som lyxhotellets övriga inredning, vilket förstås är minst lika viktigt som det estetiska. Och även om historiens vingslag genomsyrar inredningen, så är det inte fel om man kan koppla upp sin mobiltelefon via blåtand mot högtalaren. Även i en sekelskiftesmiljö kan man ju ha behov av att kunna nå sin favoritspellista på Spotify.

För ytterligare information, kontakta:

- Jens Henriksen, global försäljnings- och marknadsdirektör, tel 0705-43 83 00, jens.henriksen@audiopro.se

- Lennart Thulin, presskontakt Norsholmen AB, tel 0705-106 106,
lennart.thulin@norsholmen.se

Om Audio Pro

Svenska Audio Pro har byggt och utvecklat högtalare sedan 1978. Från subwoofers och analoga stereohögtalare har företaget de senaste åren tagit steget över till trådlösa högtalare och multirum. Nu är Audio Pro en av de större aktörerna i sin bransch och har de senaste åren fått en rad utmärkelser för sina produkter från media i hela världen. Audio Pro finns i nuläget på 45 marknader globalt.

Kommentarer (0)

Kommentera