Appen CallControl räddar julfriden!

Pressmeddelande   •   Dec 23, 2011 11:27 CET

Missade du att ställa in julsemestern i växeln eller vill du slippa svara i telefonen under helgerna? CallControl är en kraftfull telefonsvararapp där du kan ställa in frånvaro med anledningar som möte, träning, bio. Just nu finns det julanledningar som "myser framför brasan", "öppnar champagnen" eller "värmer glöggen". Och ska du vara tomte väljer du självklart "Är ute en sväng och köper tidningen"...

Appen CallControl är en avancerad telefonsvarare med sekreterarfunktion. Du ser vem som ringer och om du är upptagen kan du erbjuda en tid för återuppringning utan att svara. Den som ringer kan acceptera tiden eller lämna ett röstmeddelande. Du kan snabbt ställa in tillfällig frånvaro med anledningar som t. ex. möte, träning eller på bio eller spela in en egen. Du får också en visuell röstbrevlåda. Oroa dig inte för att glömma att ringa tillbaka – CallControl påminner när det är dags. Att använda CallControl kostar inte mer än ett vanligt lokalsamtal.

Här finns en film http://www.youtube.com/watch?v=osE_-xypGWs

CallControl är nominerad till Guldmobilen i kategorin Årets Nyttoapp för andra året i rad och har 4,5 stjärnor på Android market OCH AppStore.

Funktioner i CallControl:

• Interaktiva svarsmeddelanden
  • Samtalslista med påminnelser om när du ska ringa tillbaka
  • Visuell röstbrevlåda – spela upp dina röstmeddelanden i valfri ordning
  • Frånvaro- och möteshantering genom ett par enkla klick.
  • Välj bland mängder av frånvaroanledningar som tex möte, bio, vab, ”jag är så jäkla busy” eller spela in en helt egen.
  • Integrerad nummeruppslagning – se vem som ringer och välj hur du vill svara personen.
  • Fungerar med alla växlar

Information och installation

CallControl är en app för iPhone och Android. CallControl är gratis att ladda ned. Alla samtal som går till CallControl kostar inte mer än ett vanligt lokalsamtal. Läs mer om applikationen och ladda ner på Android Market eller App Store.

Aurora Innovation grundades 1996, omsatte 08/09 55 MSEK och har kunder i Sverige, Norge och Finland. Aurora Innovation hjälper människor och företag att komma i kontakt genom tjänsterna TeleQ och CallControl. TeleQ tar bort telefonköerna och erbjuder istället tidsangiven återuppringning. TeleQ används idag av 70% av Sveriges befolkning, främst inom sjukvården. CallControl är en applikation för din Smartphone som tar hand om dina samtal när du inte kan svara. Alla Aurora Innovations tjänster är tjänster i molnet, webbaserade och växeloberoende.