CallControl nominerad till guldmobilen som årets nyttoapp

Pressmeddelande   •   Nov 02, 2010 14:00 CET

CallControl är nominerad till den prestigefyllda Guldmobilen i kategorin årets nyttoapp vid Mobilgalan. Tidigare vinnare i kategorin är bland andra Hitta.se i mobilen, Noplace av SvD Magasinet Mobil och Tre med hemnummer i mobilen.

”Vi är oerhört stolta över nomineringen. Det är bra konkurrens bland de nominerade, alla tjänster håller riktigt hög klass”, säger Thomas Lundin, VD för Aurora Innovation som utvecklat CallControl. ” Vi hoppas såklart på vinst, det är en mycket kompetent jury. Personligen har jag numera svårt att klara mig utan CallControl, man blir snabbt beroende av tjänsten.

Vad är CallControl?
CallControl är en ny,  avancerad röstbrevlåda som låter dig lämna besked om när du kan ringa tillbaka utan att behöva svara. Via en enkel meny erbjuder du en ny tid för återuppringning. Den som ringer hör ditt besked om när du kan ringa upp. Han kan också välja att lämna ett meddelande. Alla dina utlovade samtal sparas i en överskådlig samtalslista. Med CallControl får du också en visuell röstbrevlåda. Du behöver inte oroa dig för att glömma bort att ringa tillbaka – CallControl påminner när det är dags.

Läs mer på www.ain.se

CallControl har på kort tid haft över 2000 nedladdningar. CallControl finns för både Android och iPhone och är för närvarande kostnadsfri.

Funktioner som ingår i CallControl:

• Mobil sekreterare
    Tryck avvisa när det ringer olägligt och erbjud en ny tid för uppringning via menyn. Den som ringer tar antingen emot din föreslagna tid eller lämnar ett meddelande. Du kan själv ange vilka alternativ du vill ha, till exempel:

-          Jag ringer dig om 5 minuter

-          Jag återkommer inom 1 timme

-          Ring mig efter kl 15

-          Tala in ett meddelande.

• Att-ringa-lista med påminnelser
    Du får en överskådlig ringlista över utlovade samtal med påminnelser och snooze-funktion.
  • Nummeruppslagning
    Med integrerad nummeruppslagning från Eniro ser du vem som ringer även om du inte har personen i din adressbok.
  • Visuell röstbrevlåda
    I din visuella röstbrevlåda väljer du själv den ordning du vill lyssna på dina meddelanden. Meddelandena streamas till din telefon och du kan spola, upprepa och pausa när du vill.
  • Webbgränssnitt
    Ett webbgränssnitt där du också kan se dina ringlistor och göra mer avancerade inställningar.

Information och installation
CallControl är en tjänst i molnet och finns för både Android och iPhone. Läs mer om applikationen och ladda ner på www.ain.se Du kan också hämta appen från Android Market eller App Store.

Kontakt:
VD Thomas Lundin, thomas.lundin@ain.se 018 – 19 44 41
Marknadskommunikatör Stina Lantz stina.lantz@ain.se 018-19 44 72

OM AURORA INNOVATION
Aurora Innovation grundades 1996, omsatte 08/09 55 MSEK och har kunder i Sverige, Norge och Finland. Aurora Innovation hjälper människor och företag att komma i kontakt genom tjänsterna TeleQ och CallControl. TeleQ tar bort telefonköerna och erbjuder istället tidsangiven återuppringning. TeleQ används idag av 70% av Sveriges befolkning, främst inom sjukvården. CallControl är en applikation för din Smartphone som tar hand om dina samtal när du inte kan svara. Alla Aurora Innovations tjänster ligger i molnet.