Förvandla din Android till sekreterare!

Pressmeddelande   •   Sep 20, 2010 13:30 CEST

Androidapplikationen CallControl är till för dig som ofta är i situationer där du inte kan svara i telefonen men ändå snabbt och enkelt vill ge dina kunder och medarbetare besked om när du kan ringa tillbaka. Genom två enkla klick erbjuder du den som ringer en ny tid ‐ antingen att bli återuppringd på, eller då det passar att återkomma. Med Callcontrol får du en tydlig överblick över din telefontrafik; vilka som ringt, vilka du ska ringa tillbaka och dina röstbrevlådesamtal genom den visuella röstbrevlådan. Oroa dig inte för att glömma bort att ringa upp ‐ CallControl ger dig en påminnelse när det är dags, inklusive snooze-funktion. Du kan också komma åt CallControl från din webbläsare.

Thomas Lundin, VD för Aurora Innovation som utvecklat CallControl, säger:

- Jag har längtat länge efter en applikation som CallControl. I mitt arbete får jag många viktiga samtal varje dag, och kan givetvis inte alltid svara. Det känns bra och proffsigt att kunna ta hand om de som vill nå mig på ett bättre sätt än att trycka av personen som ringer rakt i örat. Att jag sedan får struktur på samtalen genom ringlistor och påminnelser gör att jag blir mer effektiv och sparar tid. Vi är väldigt glada för responsen från vår testgrupp, deras omdömen bekräftar att CallControl fyller ett faktiskt behov, avslutar Thomas.

Testanvändare om CallControl:
”Kanon! I princip alla som man visar den för, tex när man avvisar någon under ett möte, vill gärna ha tjänsten”, ”Enkel att komma igång med. Hjälper mig att styra över min vardag.”, ”Positivt att kunna lämna ett besked till någon man trycker bort. Som uppringare vet man ju aldrig vad man har att vänta när man blir borttryckt annars.”

Funktioner som ingår i CallControl:

• Mobil sekreterare
    Tryck avvisa när det ringer olägligt och erbjud en ny tid för uppringning via menyn. Den som ringer tar antingen emot din föreslagna tid eller lämnar ett meddelande. Du kan själv ange vilka alternativ du vill ha, till exempel:

-          Jag ringer dig om 5 minuter

-          Jag återkommer inom 1 timme

-          Ring mig efter kl 15

-          Tala in ett meddelande.

• Att-ringa-lista med påminnelser
    Du får en överskådlig ringlista över utlovade samtal med påminnelser och snooze-funktion.
  • Nummeruppslagning
    Med integrerad nummeruppslagning från Eniro ser du vem som ringer även om du inte har personen i din adressbok.
  • Visuell röstbrevlåda
    I din visuella röstbrevlåda väljer du själv den ordning du vill lyssna på dina meddelanden. Meddelandena streamas till din telefon och du kan spola, upprepa och pausa när du vill.
  • Webbgränssnitt
    Ett webbgränssnitt där du också kan se dina ringlistor och göra mer avancerade inställningar.

Information och installation
CallControl är en tjänst i molnet och finns i nuläget för Android. CallControl för iPhone är inlämnad hos Apple för godkännande och släpps förhoppningsvis den 1 oktober. Det finns även en SIM-korts klient som gör att CallControl i princip kan köras på alla telefoner. Läs mer om applikationen och ladda ner på http://www.ain.se/sv/products/callcontrol

Ladda ned applikationen på http://www.ain.se/sv/products/callcontrol/installandroid eller sök efter CallControl på Android Market.

Kontakt:
VD Thomas Lundin, thomas.lundin@ain.se 018 – 19 44 41
Marknadskommunikatör Stina Lantz stina.lantz@ain.se 018-19 44 72

Aurora Innovation grundades 1996, omsatte 2009 62 MSEK och har kunder i Sverige, Norge och Finland. Aurora Innovation hjälper människor och företag att komma i kontakt genom tjänsterna TeleQ och CallControl. TeleQ tar bort telefonköerna och erbjuder istället tidsangiven återuppringning. TeleQ når idag 69% av Sveriges befolkning, främst genom landstingen. CallControl är en applikation för din Smartphone som tar hand om dina samtal när du inte kan svara. Alla Aurora Innovations tjänster är webbaserade och kan driftas, underhållas och uppdateras centralt åt våra kunder.