Ökad tillgänglighet med videosamtal i TeleQ

Pressmeddelande   •   Dec 17, 2015 13:38 CET

TeleQ fungerar väldigt bra för många, men inte för alla. I takt med ökade krav på kommunikationskanaler krävs också ett samlande verktyg. Därför integrerar vi ytterligare en kanal i TeleQ - video.

Videosamtal kommer att underlätta för kunder och patienter som har svårt att ta sig till faktiska platser. Dessutom sparar det tid för båda parter samt är bättre för miljön då resan elimineras. Videosamtal möjliggör även för enklare rådgivning utan att för den delen kompromissa med vårdkvalitén.

Katarina Svensson, VD på Aurora Innovation säger:

– Behovet för videosamtal har funnits hos våra kunder länge. Vi strävar efter att öka tillgängligheten för våra kunders kunder. Dessutom försöker vi alltid att tillgodose våra kunders behov. Med video underlättar vi bokning för personer med funktionsnedsättningar.

Med video i TeleQ kommer era användare inte behöva lära sig några nya gränssnitt. Videosamtalen kommer att hanteras precis som vanliga ärenden i TeleQ och man skapar ett schema för när kunder kan ringa in via video. Samtalen bokas via er egen hemsida och statistiken kommer som vanligt in i TeleQ. Det enda som behövs för samtalen är att båda parter har internetuppkoppling och en fungerande kamera på sin mobiltelefon, surfplatta eller dator.

Videofunktionen har tagits fram i samarbete med Visiba Group. Piloter kommer att påbörjas under våren 2016.

Aurora Innovations verksamhet startade 1996 och har en omsättning på 55 miljoner. Vi är 55 medarbetare inom utveckling, sälj, marknad och kundservice och har över 3000 nöjda kunder i Sverige, Finland, Nederländerna, Norge och Spanien.

Vi utvecklar huvudsakligen två produkter:

TeleQ är till för företag som vill ge sina kunder bästa möjliga service och uppnå 100 procent tillgänglighet. TeleQ är flera kommunikationstjänster, samlat i ett och samma gränssnitt. Spondi är appen som tar hand om samtalen när du inte kan svara. Med vår företagslösning kan du spela in samtal och koppla ihop telefonin, oavsett om ni har olika operatörer eller sitter på utspridda platser.

Alla våra tjänster är i molnet, webbaserade och växeloberoende.