Spondi spärrar säljare

Pressmeddelande   •   Feb 10, 2014 08:50 CET

Landets telefonförsäljare får nu tillgång till alla mobila telefonnummer, det innebär att det är fritt fram för alla säljare att ringa dig. Med Spondis nya ringskärm kan du enkelt undvika påflugna säljare.

SWEDMA, intresseorganisationen för direktmarknadsföring har nyligen genomfört ändringar i sina etiska riktlinjer, nu är det även tillåtet att ringa och sälja till mobiltelefoner. Din privata telefon kan du enkelt anmäla till NIX-registret men samma regler gäller tyvärr inte för din företagsmobil.

Vanligt att använda företagstelefonen även privat

Det är inte ovanligt bland Spondi-användare och i egenskap som privatperson att använda sig av sin företagsmobil även efter utsatt arbetstid. Det är smidigt att slippa ha dubbla uppsättningar och därför får ofta jobbmobilen följa med hem.

Spondis nya ringskärm för Android

Spondi har därför utvecklat en ny funktion för Android. Den som ringer presenteras med namn direkt och du kan därefter välja hur du ska hantera samtalet, svara, inte svara eller ge ett annat förbestämt alternativt.Med Spondis nya smidiga funktion slipper du därför svara när envisa säljare ringer. Funktionen finns för tillfället bara för androidtelefoner.

Aurora Innovation grundades 1996, omsatte år 11/12 omkring 79 MSEK och har kunder i Sverige, Norge Finland, Holland och Spanien. Aurora Innovation hjälper människor och företag att komma i kontakt genom tjänsterna TeleQ och Spondi. TeleQ tar bort telefonköerna och erbjuder istället tidsangiven återuppringning. TeleQ används idag av 70 % av Sveriges befolkning, främst inom sjukvården. Spondi är en applikation för din smartphone som tar hand om dina samtal när du inte kan svara.

Alla Aurora Innovations tjänster är tjänster i molnet, webbaserade och växeloberoende.

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.