Jurist som gillar fart, fordon och försäkringar

Nyhet   •   Dec 28, 2016 13:59 CET

Som bolagsjurist hos AutoConcept har du ansvar för varierande juridiska frågeställningar inom avtalsrätt, bolagsrätt och tvistelösning.

AutoConcept söker affärsdriven bolagsjurist

Vi kan erbjuda en stimulerande och affärsnära roll med spännande juridiska frågeställningar i ett expansivt företag. Här ansvarar du för varierande juridiska frågeställningar inom avtalsrätt, bolagsrätt och tvistelösning och har löpande kontakt med bolagets nordiska säljorganisation. Rapportering sker till företagets VD.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Upprättande av avtal och sedvanlig avtalsgranskning
  • Juridisk kontroll av bolagets verksamhetsplan
  • Nordisk lagstiftning i förhållande till försäkringsfrågor
  • Kontakt gentemot externa samarbetspartners och leverantörer i juridiska frågor
  • Immaterialrättsliga frågor
  • Upprätta och granska kundrelaterade dokument och marknadsföringsmaterial

Vem är du?

Vi söker dig med juristexamen och yrkeserfarenhet från juridiskt arbete, gärna inom försäkringsbranschen. Meriterande är arbete med bolag som står under Finansinspektionens tillsyn eller med reglerad verksamhet ur annat perspektiv, t ex hos myndighet eller advokatbyrå.

Arbetet ställer höga krav på förmåga att arbeta självständigt, social kompetens, flexibilitet och noggrannhet liksom på en hög integritet. Vi förväntar oss att du är prestigelös, tycker om högt arbetstempo samt har en god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift (svenska, engelska och gärna även andra nordiska språk).

Vi erbjuder:

• En viktig och central position i företaget med placering på huvudkontoret i Kungsbacka
  • En affärsnära roll med intressanta juridiska frågor i ett företag med stark entreprenörsanda
  • Möjlighet att bidra i ett spännande tillväxtföretag där kvalitet och långsiktighet står i fokus
  • Trivsamma kolleger med stor erfarenhet från branschen
  • Erforderliga arbetsredskap och utbildning

Vår organisation är uppbyggd på ett sätt där framgång för bolaget är en framgång för personalen. Så vill du arbeta i ett tillväxtföretag, med öppenhet och engagemang där tempot tidvis är högt, är du välkommen med din ansökan. Rekrytering sker löpande.

Anställningen är en tillsvidareanställning

Tillträde efter överenskommelse
Månadslön
Körkort är ett krav

Besök oss gärna på autoconcept.se

Ansökan skickas till info@autoconcept.se. Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta VD Ulf Coxner på telefon 0709 40 47 91.