Han tar över 62 % av Sverige

Pressmeddelande   •   Aug 16, 2017 11:49 CEST

”Två vargtjut och en strax är en baggis”, säger Karl Gustav Näsström, ny fältsäljare på region norr.

AutoConcepts nye säljare är redan ett känt ansikte för många bilhandlare. Därför är det speciellt roligt att kunna hälsa Karl Gustav Näsström tillbaka som säljare på region norr, som är den geografiskt största säljregionen i Sverige.

”När säljchefen, Sigrid Sögård, ringde och frågade om jag ville komma tillbaka till AutoConcept var svaret enkelt, Ryktet ute hos handlarna är gott”, intygar Karl Gustav, som redan hunnit göra 8 till 9 handlarbesök per dag under juli. KG, som han också kallas, gillar AutoConcepts korta beslutsvägar och menar att med 40 mil till Kiruna och 50 mil till Sundsvall och Östersund, så är Piteå perfekt som bostadsort att utgå från. Eller som han själv uttrycker det; ”Två vargtjut och en strax är en baggis”.

Att han trivs med att återse handlarna igen går heller inte att ta miste på. Skillnaden från tidigare år är att det skett en generationsväxling. ”Nu möter jag ofta söner eller döttrar som tagit över.” För AutoConcept är KG med sin gedigna erfarenhet och kunskap ett lika efterlängtat återseende. Vi säger; Välkommen KG; de e bar å åk!

Vill du att Karl Gustav Näsström svänger förbi nås han på 070-691 56 55, karlgustav.nasstrom@autoconcept.se

AutoConcept Insurance AB har levererat försäkringslösningar till den nordiska fordonsbranschen sedan 1999. Vi är av Finansinspektionen godkänd försäkringsförmedlare och följer deras direktiv samt lagen om försäkringsförmedling. Allt för att ge alla inblandade parter största möjliga trygghet.