Bröderna Oskar och Emil Myrland driver tillsammans BRM Autoservice i Skinnskatteberg som är ansluten till Godkänd Bilverkstad

100 verkstäder hos Autoexperten är nu anslutna till Godkänd Bilverkstad

I veckan nådde Autoexperten en viktig milstolpe när 100 anslutna verkstäder blev godkända enligt kvalitetsstandarden Godkänd Bilverkstad (GBV). Att bli godkänd till den branschgemensamma standarden innebär att arbetet höjs inom kvalitet, miljö och säkerhet hos verkstäderna.

För Autoexpertens verkstadskoncept innebär Godkänd Bilverkstad en möjlighet att kunna säkra kvaliteten i hela kedjan och bidra till det övergripande hållbarhetsarbetet. Under 2019 lade man extra fokus och resurser på att underlätta och hjälpa verkstäderna för att bli godkända. Bland annat stöd i form av personlig support från våra verkstadsutvecklare, anpassat arbetsmaterial och utbildningsträffar.

Nu har verkstadskedjan nått 100 godkända verkstäder och hoppas på att framgångarna fortsätter under 2020.

- Alla verkstäder har verkligen arbetat hårt för detta och alltfler börjar inse fördelarna med erkännandet. Jag känner både stark glädje och stolthet i att vi nu är 100 godkända verkstäder runtom i Sverige. Vi fortsätter vår satsning under 2020 och ambitionen framåt är såklart att alla anslutna verkstäder tillslut ska bli godkända, säger Hanna Bühlmann, chef Verkstadskoncept och Hållbarhet på Autoexperten.

- För oss har detta initiativ känts självklart från första början. Som Godkänd Bilverkstad kan vi förstärka vårt erbjudande och höja kvaliteten och värdet i servicen gentemot våra kunder. Dessutom känner vi internt en stolthet i vår bedrift av att kunna möta de höga krav som ställs i samband med att vi är godkända enligt standarden, säger Emil Myrland, verkstadsägare vid BRM Autoservice i Skinnskatteberg.

Läs mer om Godkänd bilverkstad:

Kontaktpersoner:

Hanna Bühlmann

Chef Verkstadskoncept & Hållbarhet, Autoexperten

hanna.buhlmann@autoexperten.se

Autoexperten är en rikstäckande bilverkstadskedja i Sverige med cirka 430 bilverkstäder som är anslutna till bolagets verkstadskoncept. Alla bilverkstäder ägs och drivs som egna företag. Bolaget har dessutom 57 butiker för försäljning av tillbehör och reservdelar till bilar.