Autoexperten etablerar sig i den spännande gruvregionen

Autoexperten etablerar sig i den spännande gruvregionen

Kiruna är med sin gruvindustri och stadsomvandling en spännande stad Autoexperten strävat efter att kunna öppna butik i. Den 5 november går planerna i lås och man tänker ta till vara på centralortens stora potential.

– Kiruna är utan tvekan Sveriges hetaste ort just nu så det känns oerhört bra att äntligen få öppna butik här! Den entreprenörsanda som råder i staden passar oss bra, säger Martin Öhman, regionansvarig för Autoexperten i Norrbotten.

Fram tills nu har butiken i Pajala varit den nordligast liggande Autoexpertenutposten. För företagen och de boende i och omkring Kiruna kommer butikens öppnande innebära ökad service och större utbud. 20 000 artiklar kommer att lagerläggas lokalt och om detta inte räcker så kommer en beställning gjord före 17:00 hem till dagen efter.

– Vi jobbar uteslutande med delar som motsvarar originalkvalitet eller bättre och lämnar tre års funktionsgaranti, det är tryggt att handla av oss.

Autoexpertens Kirunabutik kommer initialt ha tre anställda under ledning av butiksansvarig Jimmy Lundberg. Det är Postens gamla lokaler på Lastvägen 18 som nu blir Autoexpertens, 937 kvadratmeter i närheten av både industri- och konsumentområden. Dessutom ligger butiken i princip vägg i vägg med den redan etablerade Autoexpertenverkstaden.

– Det blir blixtsnabb logistik, vi kan bokstavligt talat bära ut deras varor till dem! skrattar Martin Öhman.

För ytterligare information, kontakta:

Martin Öhman
Regionansvarig
Tfn: 0920-24 7300
E-post: martin.ohman@laitis.se

Peter Brattsell
Försäljningschef
Autoexperten i Sverige AB
Tfn 08-594 100 98
E-post peter.brattsell@autoexperten.se

Autoexperten är en rikstäckande butiks- och verkstadskedja som i nuläget har ett 70-tal butiker för försäljning av tillbehör och reservdelar till bilar. Bolaget säljer även verkstadsutrustning för bilverkstäder och erbjuder verkstadstjänster genom de 380 av landets verkstäder som är anslutna till Autoexpertenkonceptet. Autoexperten finns även på webben för beställning av delar till snabb leverans, senast inom 24 timmar efter beställningen är lagd. Bolaget är inne i en stark expansionsfas och arbetar efter devisen: Alltid nära till en expert.