Autoexperten öppnar nya anläggningar i samarbete med Kvdbil

Autoexperten öppnar nya anläggningar i samarbete med Kvdbil

Autoexperten har, i samarbete med nordens största förmedlare av begagnade bilar, Kvdbil, öppnat fyra nya anläggningar sedan i början av maj. Det nya samarbetet öppnar upp möjligheten att leverera många tilläggstjänster för såväl Kvdbil som Autoexperten.

- Vi är väldigt glada för detta nya samarbete med Kvdbil som kommer att ge flera av våra verkstäder möjligheten att utöka sin verksamhet. Det kommer också över tid att ge Autoexperten nya möjligheter att öka vår försäljning av produkter och tjänster i samband med att bilar byter ägare genom Kvdbils digitala lösningar, vilket kommer att vara positivt för alla anslutna verkstäder inom Autoexperten, säger Anders Nilsson, affärsområdeschef på Autoexperten.

Autoexperten ägs av KG Knutsson AB som sedan 1946 är smörjmedlet i den svenska fordonsbranschen. Autoexperten är en rikstäckande reservdels- och tillbehörskedja för fordon med nära 60 butiker och över 430 bilverkstäder anslutna. Kunnig och serviceinriktad personal tillsammans med en hög tillgänglighet av produkter och tjänster är viktiga framgångsfaktorer för oss. Alla bilverkstäder ägs och drivs som egna företag vilket vi ser som en avgörande och viktig strategisk inriktning för vår gemensamma och långsiktiga affär. Vi tror på starka entreprenörer som brinner för sin egen affär.

Kvdbils försäljning av begagnade bilar växer och med en tydlig strategisk målbild att öka konsumentnärvaron innan 2020, öppnar man nu flera anläggningar i samarbete med Autoexperten som är en rikstäckande verkstadskedja. Förutom att ta emot kunder och testa bilar har Autoexperten möjligheten att leverera många av de tilläggstjänster som Kvdbil vill erbjuda sina köpare och säljare, exempelvis montering av dragkrok, nya däck och servicearbeten.

- Vi har en tid sökt efter en samarbetspartner som tillsammans med Kvdbil kan öka vår geografiska närvaro och som har en tydlig ambition att utveckla sina erbjudanden och det här har vi nu hittat i samarbetet med Autoexperten, säger Henrik Otterstedt, vice vd på Kvdbil.

De fyra senast öppnade anläggningarna ligger i Bromölla (Kristianstad), Halmstad, Uppsala och Jönköping. Den 20 augusti väntar även Eskilstuna. Ytterligare orter där Kvdbil söker samarbeten är Västerås, Karlstad, Örebro, Skövde och Kalmar.

För mer information kontakta Anders Nilsson, affärsområdeschef på Autoexperten, på 070-371 11 07 eller Henrik Otterstedt, vice vd på Kvdbil, på 0735-58 31 10.