2018 nya medlemmar i Visions kampanj

Fackförbundet Vision gick i oktober ut i den digitala kampanjen ”Alla ska få frågan” med siktet inställt på att ställa frågan ”Vill du bli medlem i Vision?” till så många som möjligt. Förutom att ha rekryterat 2018 nya medlemmar har man även via tävlingar på individ- och regionnivå stärkt det interna engagemanget. ”Alla ska få frågan” avslutades i fredags och bakom kampanjen står digitala fullservicebyrån Avantime.

Via kampanjsajten ”Alla ska få frågan” har engagerade medlemmar, förtroendevalda och regionala kontor tävlat om att ställa frågan ”Vill du bli medlem i Vision?” till flest antal potentiella medlemmar. På sajten har man i realtid bland annat kunna följa vilken region som leder, inflödet av nya medlemmar och tips om hur man ska ställa frågan.

– För Vision har det varit en lyckad satsning som blivit en ”snackis” i organisationen. Kampanjen har gett ett större fokus på rekrytering i hela organisationen och många följde dagligen sin egen och regionens placering i de två tävlingarna. Kampanjen har samlat oss på ett schysst sätt, säger Cathrin Wennersten, webbansvarig på Vision.

Förutom 2018 nya medlemmar fick Vision in 546 tips varav 75 av dessa kom från den person som tipsat om flest personer.

Cathrin Wennersten framhåller att kampanjen skapat ett mycket större engagemang än man trott och att den kommer att köras igen.

– Vi räknar med att köra kampanjen igen både som den genomfördes nu men även genom att lyfta ut viss funktionalitet till Vision.se. Vi kommer till exempel behålla att man kan tipsa en vän om ett medlemskap via e-vykort och flytta ut funktionen som visar inflödet i realtid varje månad, säger Cathrin Wennersten.

Digitala fullservicebyrån Avantime står, tillsammans med Vision, bakom kampanjen.

– Kampanjen är ett kul och framförallt effektivt sätt att rekrytera nya medlemmar på. Många fackförbund står idag inför utmaningen att möta en ny generation välutbildade och det här är ett bra sätt att göra det på, säger Oscar Karlsten, VD på Avantime.

Tel: +46  707 87 83 88

Jenny Andersson, PR- och Marknadskoordinator på Avantime
Mejl: jenny.andersson@avantime.se
Tel: +46 768 79 29 03

• vision
  • alla ska få frågan
  • kampanj
  • digital kampanj
  • rekryteringskampanj
  • digital kommunikation

Avantime Group AB är en digital fullservicebyrå som hjälper företag och organisationer med  marknadsföring, affärsutveckling och strategiska IT-lösningar med fokus på affärsnytta. Bolaget grundades 2003 och sysselsätter idag 50 personer. Avantime finns representerade i Stockholm, Oslo, Luleå, Örebro och Lund.