AVARN Securitys medarbetare får utmärkelsen Årets Säkerhetsbragd i Security Awards

Pressmeddelande   •   Okt 26, 2016 10:03 CEST

Mattias och Johan (Leo saknar på bilden)

Prisutdelningen av årets upplaga av Security Awards gick under tisdag eftermiddag av stapeln på SKYDD 2016. AVARN Securitys medarbetare Leo, Johan och Mattias fick den fina utmärkelsen Årets Säkerhetsbragd.

- Jag är mycket glad och stolt över våra medarbetares otroligt starka insats i samband med incidenten vid Sergels Torg. Vårt företag består alla av medarbetare som alltid utför stora och viktiga gärningar. Nu uppmärksammas denna insats väldigt förtjänstfull, säger Erik Kocken Wennerholm, VD AVARN Security.

Motiveringen:
Leo, Johan och Mattias, AVARN Security
För ett modigt och osjälviskt ingripande trots underläge vid incidenten på Sergels Torg i januari 2016 då fotbollshuliganer och nazister gav sig på oskyldiga människor med utländsk bakgrund. Med fara för sina egna liv lyckades de avstyra misshandel och bistå polisen med att omhänderta huliganerna och därmed säkra tryggheten för medborgarna.