G4S Risk Solutions rekryterar säkerhetskonsult med MUST-bakgrund

Pressmeddelande   •   Aug 26, 2015 16:41 CEST

Risk Solutions, G4S avdelning för personskydd, analys och utbildning, har rekryterat Lars Häggquist som senior säkerhetskonsult. Lars har en gedigen bakgrund, på såväl operativ
och strategisk nivå, från den militära underrättelse- och säkerhetstjänsten
(MUST) och Försvarets Radioanstalt (FRA).

– Vi är mycket glada över rekryteringen av Lars. Hans breda erfarenhet och djupa kompetens kommer stärka verksamheten samt bidra till Risk Solutions fortsatta expansion och vidareutveckling som spetsaktör i säkerhetsbranschen, säger Jonas Schöld, nytillträdd chef för G4S Risk Solutions.

Lars kommer i sin roll som senior säkerhetskonsult hjälpa avdelningens kunder med strategisk och operativ rådgivning, kommunikation, underrättelseanalys samt riskhantering. Genom sina omfattande interkulturella kunskaper och sin erfarenhet av arbete i högriskmiljöer och på otillgängliga platser kommer Lars stärka konsultgruppens analysarbete för kunder i näringslivet och organisationer med komplexa krav.

– Det känns mycket inspirerande att komma till G4S och Risk Solutions just vid denna tidpunkt. G4S befinner sig i en utvecklingsfas, tillsammans med en stark framtidstro som känns inom hela organisationen. Det kommer bli mycket spännande och lärorikt att vara en del i denna utveckling, säger Lars Häggquist.

G4S är ett av Sveriges ledande säkerhetsföretag verksamt inom alla affärssegment över hela landet. Som helhetsleverantör inom säkerhet och trygghet tar vi alltid fram den lösning som på bästa sätt minimerar risker för både myndigheter och näringsliv. Vi har cirka 3 600 medarbetare som arbetar för ett tryggare och säkrare Sverige. G4S ingår sedan den 1 september 2014 i Sector Alarm-koncernen.