I dag byter G4S Sverige namn till AVARN Security

Pressmeddelande   •   Maj 09, 2016 10:30 CEST

Säkerhetsföretaget G4S Sverige byter nu namn till AVARN Security. Under måndagen börjar hemsida, skyltar och uniformer att bytas ut. Bakgrunden till namnbytet är att företaget har nya ägare sedan förra året.

– Vi är väldigt stolta över vårt nya namn AVARN Security. Namnet är inspirerat av orden varna och värna, två ord som är väldigt viktiga för oss och som har koppling till vår värdegrund, säger Erik Kocken Wennerholm, vd för AVARN Security.

Bakgrunden till att företaget byter namn är att Sector Alarm under 2014 köpte G4S Sverige av den internationella koncernen G4S. Inför namnbytet har AVARN Security gjort ett omfattande arbete med att ta fram en ny värdegrund med värderingar, vision, affärsidé och etisk kod.

– Samhället förändras snabbt och det ställer stora krav på säkerhetsbranschen att utvecklas. Som ett ansvarstagande och innovativt säkerhetsföretag vill AVARN Security ligga i framkant och vara drivande i den utvecklingen, säger Erik Kocken Wennerholm.

AVARN Security arbetar med helhetslösningar inom säkerhet, vilket innebär allt från smart bevakning och säkerhetsteknik till personskydd och parkeringsövervakning. Företaget har 3 500 medarbetare och levererar säkerhetslösningar till företag och offentliga verksamheter i hela landet.

För mer information:
Erik Kocken Wennerholm, vd, AVARN Security, 010-222 20 01, erik.wennerholm@avarn.se
Sara Fransson, kommunikationsansvarig, AVARN Security, 010-222 37 31, sara.fransson@avarn.se

Besök gärna vår nya hemsida avarn.se