Locum väljer G4S som säkerhetspartner på 20 sjukhus och vårdfastigheter

Pressmeddelande   •   Aug 20, 2015 15:10 CEST

Efter upphandling står det klart att säkerhetsföretaget G4S blir Locums nya leverantör av bevakningstjänster. I avtalet ingår 20 av Locums sjukhus och vårdfastigheter. Avtalet sträcker sig på två år med möjlighet till förlängning upp till två år.

– Vi är mycket stolta och glada för förtroendet. Vi ser fram emot ett nära samarbete tillsammans med Locum för att bidra till ökad synlighet och trygghet på deras sjukhus och vårdfastigheter, säger Ragnar Thulin, Strategi- och affärsutvecklingsdirektör G4S Sverige.

Locums Säkerhetschef Anders Gidrup om G4S som ny partner:

- Jag är väldigt nöjd över att vi får en nystart i trygghetsarbetet kring våra sjukhus tillsammans med en aktör som väl känner till vår verksamhet och våra behov. Tillsammans med personalen från Facility management och våra driftcontrollers kan vi skapa goda förutsättningar för G4S att bidra till en trygg miljö för patienter, besökare och anställda.

G4S är ett av Sveriges ledande säkerhetsföretag verksamt inom alla affärssegment över hela landet. Som helhetsleverantör inom säkerhet och trygghet tar vi alltid fram den lösning som på bästa sätt minimerar risker för både myndigheter och näringsliv. Vi har cirka 3 600 medarbetare som arbetar för ett tryggare och säkrare Sverige. G4S ingår sedan den 1 september 2014 i Sector Alarm-koncernen.