Stockholms läns landsting väljer AVARN Security som ny säkerhetsleverantör

Pressmeddelande   •   Aug 29, 2017 10:49 CEST

Från och med den 1 oktober 2017 inleder Stockholms läns landsting ett nytt samarbete med AVARN Security som får förtroendet att tillgodose stora delar av landstingets säkerhetsbehov.

I uppdraget ingår bland annat larmcentralstjänster, ronderande väktare, ordningsvakter och bemanning vid höjd beredskap eller katastrof, kollektivtrafiken är exkluderad. I en period som präglas av osäkerhet valdes AVARN Security som den leverantör som bäst kan tillgodose Stockholms läns landstings säkerhetsbehov. Upphandlingen utmärker sig med höga krav avseende ett nära samarbete mellan parterna och hög beredskap för extraordinära händelser.

– Vi är mycket stolta och glada över att ha vunnit uppdraget och ser fram emot att inleda ett stort och givande samarbete med Stockholm läns landsting, säger Josef Darbo, regionchef på AVARN Security. Vi fortsätter att växa på marknaden och förtroendet från Stockholms läns landsting visar att vi är en organisation som med äkta engagemang erbjuder våra kunder säkerhet och ansvarstagande i världsklass.

För ytterligare information vänligen kontakta Josef Darbo, AVARN Security, 010 - 222 32 82.