Vattenfall och AVARN Security tecknar nytt avtal avseende bevakningstjänster

Pressmeddelande   •   Aug 11, 2017 09:06 CEST

Vattenfall och AVARN Security har tecknat ett nytt avtal gällande bevakningstjänster vid Vattenfalls kärntekniska verksamheter i Väröbacka (Ringhals) och Östhammar (Forsmark och SKB). Avtalet gäller i 5år.

AVARN Security är stolta och glada över att fortsätta och utveckla samarbetet med Vattenfall. Säkerhetsarbetet vid kärntekniska anläggningar är otrolig viktigt. Att vi får fortsatt förtroende vid Forsmark och nytt förtroende vid Ringhals och SKB visar att vi håller mycket hög kvalitet och effektivitet i vårt utförande av tjänster inom bevakningsområdet.

AVARN Security ser mycket fram emot ett långsiktigt och framgångsrikt samarbete med Vattenfall säger Ragnar Thulin, Strategi- och affärsutvecklingsdirektör vid AVARN Security.