Avensia vässar Procurators e-handelssajt

Nyhet   •   Jun 10, 2013 15:27 CEST

Avensia, Nordens största e-handelsleverantör, bygger ny e-handelslösning åt Procurator, Sveriges ledande grossistföretag för personlig skyddsutrustning, hygienprodukter, lokalvård, servering, kontorsartiklar och emballage. E-handelssajten omfattar över 30 000 artiklar och inkluderar även kundspecifika inköpsportaler med skräddarsytt innehåll för kunderna. På den nya sajten kan kunderna förses med automatiska köpråd.

Procurator har en omfattande e-handelslösning redan idag, med ett stort sortiment riktat till en stor kundgrupp i Norden och Polen.

– Vi ska bli bäst i branschen och tillsammans med Avensia bygger vi nu en ny sajt som skapar mycket effektivare möjligheter till vidareutveckling och samtidigt mindre intern administration, säger Christoffer Ekelund, CIO på Procurator. Vår befintliga e-handelssajt är föråldrad, tungrodd och medger inte att vi kan hjälpa våra kunder fullt ut på det sätt vi vill.

Procurator utvärderade flera olika leverantörer, men valet föll till slut på Avensia som kunde uppvisa flera tidigare framgångsrika e-handelsprojekt, till exempel Kjell.com som har uppvisat en ökning av köpen online med 54% efter att de har lanserat en e-handelslösning byggd av Avensia.

– Avensias kompetens och ambitionsnivå imponerade starkt på oss liksom att Avensias tidigare kunder framstår som extremt nöjda, vilket innebär en extra trygghet när vi nu satsar stort och långsiktigt, fortsätter Christoffer Ekelund. Avensia har också ett unikt kunnande inom relevans och personalisering vilket är viktigt för oss då kunderna via den nya sajten ska kunna få råd om vilka produkter i vår gedigna produktkatalog de ska välja för olika ändamål.

Affären är en av de större hittills i år för Avensia.

– Avensia har nu genom flera affärer visat på att vi har blivit något av experter på att dra nytta av vår kompetens inom e-handel för B2C och överföra denna till B2B-företag, säger Jörgen Bertilsson, vVD på Avensia. Att integrera relevans i våra lösningar för att maximera kundupplevelse och konvertering är något vi arbetat med i flera år och har djup kompetens kring.

Om Procurator

Procurator har ett av Nordens bredaste sortiment av produkter som behövs varje arbetsdag. För att underlätta för våra kunder har vi delat in våra produkter i fyra olika områden. Inom varje produktområde – kläder & skydd, hygien & städ, emballage & kontor och restaurang & servering hittar du ledande varumärken inklusive våra egna. I vår webbutik hittar du över 30.000 artiklar. Procurators kunskap och erfarenhet visar vägen mot målet. Med stöd av vårt omfattande sortiment och metodiska arbetssätt, The Procurator Process™, har vi rätt verktyg för att kunna erbjuda våra kunder effektiva lösningar på vardagens problem. Vi har hjälpt många ledande företag över hela Norden så vi vågar påstå att vi har varit med förr och att det märks. Procuratorkoncernen omsätter 1,2 miljard SEK. Läs mer om oss på www.procurator.net