Future Retail 2014

Nyhet   •   Feb 07, 2014 11:00 CET

Ability Partner arrangerar en heldagskonferens om FUTURE ReTAIL 2014 med fokus på Omni-channel – framtidens smarta handel med kunden i centrum oavsett kanal. På scen kommer Avensia att avslöja resultatet från en revolutionerande undersökning om vilka retailers som ligger i framkant inom omni-channel.

En stark digital närvaro är idag avgörande för en effektiv och konkurrenskraftig handel. Samtidigt inser allt fler e-handelsföretag värdet av fysiska butiker och showroom. Framtiden tillhör alltså dem som kombinerar butiker, Internet, mobilt, sociala och lokala komponenter. Du kan under konferensen lyssna på flera praktikfall och experter som bland annat berättar om hur de rustar sin organisation för framtidens utmaningar.

Avensia är med som samarbetspartner och som talare. Under dagen kommer Jörgen Bertilsson, vvd på Avensia, att presentera en unik studie som blottar sanningen om hur långt retailers i norden har kommit inom Omni-channel. Jörgen kommer även att prata om vad det innebär att satsa på omni-channel, samt prata om nya e-handelsplattformen Microsoft Dynamics AX for Retail R3, som lanseras i slutet av Q1.

Ur innehållet;

Framtidens digitala och mobila kundbeteende i kombination med ökad global konkurrens – hot och möjligheter

Hur omnichannel och multikanal med digitalt kundstöd kan skapa kundlojalitet och driva ökad handel i den fysiska butiken och tvärtom – synergi istället för kannibalisering

Hur bygger du lönsamhet i de nya kanalerna? Vad krävs och hur ska du räkna på det?

Hur du på ett smart sätt integrerar och kombinerar butikshandel, digital och mobil handel för ökad effektivitet och lönsamhet

Att skapa en positiv kundupplevelse med enhetlighet mellan olika kontaktytor och kanaler

Hur du anpassar och förbereder hela organisationen för en satsning på multikanal och ökad digital försäljning

Det finns också bra nätverksmöjligheter samt kvällsmingel under FUTURE ReTAIL 2014 där du kan lära känna oss och dina branschkollegor.

Läs mer på;

Future Retail