Avensia bygger ny webb-handelsplats åt Slöjd-Detaljer

Pressmeddelande   •   Okt 02, 2012 12:59 CEST

Avensia har fått förtroendet att bygga en helt ny webb-handelsplats åt Slöjd-Detaljer -Sveriges ledande leverantör till skolslöjden. Efter noga övervägande av alternativ föll Slöjd-Detaljers strategiska val av e-handelsplattform på Avensias e-handelsramverk, Avensia Commerce Server.

"Vi fick stort förtroende för Avensias kompetens redan från början och vi ser fram emot ett nära och långsiktigt samarbete med dem framöver. Avensias e-handelslösning är precis rätt kostym att växa i för oss.", säger Marianne Medin, VD Slöjd-Detaljer.

Upprinnelsen till beslutet var en, av Avensia, mycket väl genomförd Flygning. En flygning är ett koncept där Avensias e-handelsexperter under en heldagsworkshop ger strategisk rådgivning till en e-handlare. Under Flygningen genomför Avensia en snabb och effektiv genomlysning av e-handlarens verksamhet och bidrar med kunskap och idéer utifrån sin breda e-handelskompetens. Målsättningen är att ge e-handlaren ett helikopterperspektiv över sin e-handelsverksamhet och därmed underlätta strategiska beslut inför framtiden.

"Bakom varje välfungerande e-handelsplats finns det en väl genomarbetad strategi. Det är viktigt att tänka rätt och att tänka hela vägen. På en Flygning hjälper vi kunden att hitta det där lilla extra som skapar förutsättningar för en lönsam tillväxt", förklarar Robin Gustafsson, VD på Avensia.

Lansering av Slöjd-Detaljers nya webbhandelsplats är planerad till början av 2013, vilket förstås är glädjande nyheter för alla kunder.

Avensia är Nordens ledande expertföretag på e-handel. Med ett dreamteam på 60 personer implementerar vi prisvinnande e-handels lösningar baserat på Microsoft teknik till Nordens mest krävande e-handlare.

Exempel på företag vi hjälper med allt från Strategi, design, implementation och affärsutveckling: Intersport, Mekonomen, Telenor, Posten, Kjell & Company och Byggmax.