Avensia innovation AB startar ny verksamhet – Lightstorm AB - , fokuserar dotterbolagen ytterligare samt fattar beslut om ett aktiebaserat incitamentsprogram i Avensia AB

Pressmeddelande   •   Nov 03, 2011 12:51 CET

Styrelsens har idag fattat beslut avseende en ändrad koncernstruktur som innebär att dotterbolaget Avensia AB renodlas så att det  endast omfattar e-Commerce verksamheten inom koncernen. Dagens konsultverksamhet i Avensia AB överförs till ett idag vilande dotterbolag ( Lightstorm AB ) genom en verksamhetsöverlåtelse och dotterbolaget Mashie AB (idag ägt av Avensia AB) avyttras till moderbolaget Avensia Innovation AB.

Bakgrunden till beslutet är att få en renare koncernstruktur med ännu mer fokuserade dotterbolag. Vi ser också en möjlighet att starta en ny lönsam verksamhet - Ligthstorm AB - som i utgångsläget kommer att bestå av en grupp expertkonsulter som redan idag finns inom koncernen. Med Lightstorms affärsmodell tror vi också att vi kommer att kunna attrahera fler kompetenta medarbetare och växa denna affär framgent.

Styrelsen har vidare fattat beslut om  ett aktiebaserat incitamentsprogram för ledande befattningshavare och nyckelpersoner verksamma inom Avensia AB. Beslutet är villkorat av beslut på extra bolagsstämma och kallelse till sådan stämma tillsammans med fullständiga underlag, kommer att gå ut inom kort.

Avensia är Nordens ledande expertföretag på e-handel. Med ett dreamteam på 60 personer implementerar vi prisvinnande e-handels lösningar baserat på Microsoft teknik till Nordens mest krävande e-handlare.

Exempel på företag vi hjälper med allt från Strategi, design, implementation och affärsutveckling: Intersport, Mekonomen, Telenor, Posten, Kjell & Company och Byggmax.