Avensia lanserar best practice plattform för EPiServer Commerce

Pressmeddelande   •   Maj 20, 2014 08:53 CEST

Med ett flertal framgångsrika e-handelsprojekt i ryggen har Avensia skapat ett nytt ramverk för EPiServer Commerce. Tusentals timmars utveckling har skapat ett fundament för Avensia EPICS. Det är en best practice plattform som ökar kvaliteten, minskar riskerna och optimerar projekt för implementering av EPiServer Commerce.

Stora e-handelsprojekt tenderar ofta att vara långa och komplexa processer. Med målsättning att förenkla projekt och minska risken för kunden har Avensia tagit fram en best practice-plattform. Avensia EPICS är en produkt som innehåller optimerad källkod med ett färdigt integrationsramverk för att radikalt effektivisera införandet av EPiServer Commerce. Grunden för produkten är lagd utifrån lyckade e-handelsprojekt inom både konsument- och företagsförsäljning såsom Intersport, Bona, Lyko och Apotek Hjärtat.

-  Med Avensia EPICS får våra kunder en effektivare analysfas, högre kvalitet och kortare projekt där mycket är klart från start. Det handlar i stort om att vi implementerat all vår best practice-erfarenhet i en plattform, menar Jörgen Bertilsson, Vice VD på Avensia.

Avensia har sedan tidigare gedigen produktutvecklingskompetens från den egna plattformen Avensia Commerce Server. Den bygger på Microsoft-teknik och används bland annat av kunder som Kjell & Company, Mekonomen och Dustin. Denna kunskap har varit grundläggande i utvecklingen av Avensia EPICS som lanserades under våren. För kunderna betyder detta en ökad kvalitet, minskade risker och färre konsulttimmar. Med andra ord, ett bättre och billigare införande.

-  Samtliga projekt som Avensia startat upp i vår använder sig av redan av plattformen. Först att lansera en sajt på EPICS är Platekompaniet som är Norges ledande musik, film, och spelkedja. De positiva effekterna av produkten är så stora att vi räknar med att alla våra kunder framöver också kommer att välja Avensia EPICS, berättar Jörgen.

Företaget kommer att fortsätta investera stort i vidare förädling av produkten och den kommer att följa EPiServers uppdateringscykler.

Om Avensia

Avensia startade 1998 och är idag Nordens ledande expertföretag på e-handel. Bland kunderna finns några av Nordens mest krävande e-handlare som Dustin, Mekonomen, Telenor, Posten, Kjell & Company och Apoteket. Flera av dem är prisvinnande aktörer där Avensia bistått med allt från strategi och affärsutveckling till design och implementation. Avensia är experter på att konvertera besökare till köpare med hjälp av en design som leder användarna från start till mål. Avensia AB ingår i den börsnoterade koncernen InXL innovation AB (publ) som handlas på First North vid Stockholmsbörsen sedan 2001. Avensia har 60 anställda vid fyra kontor i Helsingborg, Lund, Stockholm och Köpenhamn.

Avensia AB har två systerbolag Mashie (internetbaserade verksamhetssystem för livsmedelsbranschen) och Grade (system för e-utbildning och utvärdering). Läs mer på:www.avensia.se

Jörgen Bertilsson | vVD Avensia | 070-968 1000| jorgen.bertilsson@avensia.se

Avensia är Nordens ledande expertföretag på e-handel. Med ett dreamteam på 60 personer implementerar vi prisvinnande e-handels lösningar baserat på Microsoft teknik till Nordens mest krävande e-handlare.

Exempel på företag vi hjälper med allt från Strategi, design, implementation och affärsutveckling: Intersport, Mekonomen, Telenor, Posten, Kjell & Company och Byggmax.