Aventics produktkatalog som app för iPad

Pressmeddelande   •   Jun 17, 2014 12:01 CEST

Nu kan ingenjörer och servicepersonal få tillgång till Aventics produktkatalog via sin bärbara enhet, exempelvis iPad. Via iPad går det nu enkelt att få fram information om cylindrar, ventiler och andra pneumatiska komponenter. Appen kan laddas ner via App Store kostnadsfritt.

– Oavsett om du befinner dig på affärsresa, kundmöte eller vid en anläggning kan användare nu komma åt Aventics produktprogram via sin bärbara enhet. Det underlättar för servicepersonal och ingenjörer som nu kan arbeta mer mobilt, säger Björn Lindberg, teknisk chef på Aventics.

Konfiguratorer och beräkningsverktyg hjälper också till att skapa skräddarsydda produktlösningar som går att beställa direkt via appen. Tillgängligheten på datablad, bruksanvisningar, ritningar med mera ökar.

Appen (PN-Catalog) finns tillgänglig i Apples iTunes Store och kan laddas ner på engelska eller tyska. Appen är kompatibel med alla Tablet-datorer med Apples operativsystem iOS. En Android-version är också under utveckling.

För mer information, besök:

För ytterligare information, kontakta:
Björn Lindberg, teknisk chef Aventics, bjorn.lindberg@aventics.com 010-510 92 13.

Om Aventics
Aventics är en global tillverkare av pneumatikkomponenter och -system. Företaget är teknikledande inom bland annat industripneumatik, pneumatik i marintekniska lösningar och driv- och transportkedjor för exempelvis glas- och fordonsindustrin. Aventics var tidigare en division inom Bosch Rexroth, men agerar sedan 2014 som ett självständigt företag på marknaden.

Aventics erbjuder sina kunder branschöverskridande, skräddarsydda systemlösningar och tjänster och har flera decenniers praktisk erfarenhet.

Företaget har 2 100 medarbetare över hela världen. Huvudkontoret finns i Laatzen (Tyskland). Aventics har produktionsanläggningar i Laatzen (Tyskland), Gronau/Leine (Tyskland), Bonneville (Frankrike), Eger (Ungern), Lexington (USA) och Changzhou (Kina). Aventics har, förutom sina produktionsenheter, även företagsrepresentation i 40 länder över hela världen.

www.aventics.com/se

Kommentarer (0)