Päätyvaimennuksen säätö appin avulla

Visualisointi varmistaa optimoidun sylinterin vaimennuksen

Monet asiakkaat käyttävät Aventicsin vaimennuksen säätötyökalua (CAT) yksinkertaistamaan sylinterivaimennuksen säätöä. Aventics on nyt lanseerannut CAT-älypuhelinsovelluksen, joka auttaa asiakkaita tunnistamaan paremmin milloin optimaalinen tila on saavutettu.

Laatzen (Saksa), 24.4.2018 – “Ilman tehokasta ja säädettävää vaimennusta sylinterit voivat rasittaa liikuteltavia työkappaleita, lyhentää kaikkien yksiköiden käyttöikää ja aiheuttaa vahingollista värähtelyä koko laitteeseen”, selittää Aventicsilta Norbert Fortmann (Director Engineering R&D Drives). Säädettävä pneumaattinen vaimennus on ihanteellinen tapa varmistaa optimaaliset tulokset. CAT-älypuhelinsovelluksella vaimennuksen voi säätää juuri oikeaksi työkappaleen massan ja kinematiikan mukaan muutamalla ruuvin kierroksella.

Lisätietoja älypuhelimellasi
“CAT by AVENTICS” -älypuhelinsovellus visualisoi männän nopeustiedot ja sylinterin vaimennuksen sen hetkiset tunnusluvut. Kun sylinteri on valittu oikein, ihanteellinen vaimennuskäyrä näyttää männän nopeuden alenevan tasaisesti, kun mäntä on vetäytynyt sisään pneumaattiseen vaimennukseen. Liian jyrkkä käyrä, jossa on äkillisiä pysähdyksiä tai värinää loppuasennossa, on merkki väärin säädetystä vaimennuksesta.

CAT-säätötyökalun ja ladattavan älypuhelinsovelluksen avulla käyttäjät voivat hyödyntää Aventicsin sylintereiden erinomaisia ominaisuuksia järjestelmässään parhaalla mahdollisella tavalla, kun asetukset ovat aina oikeat. CAT-säätötyökalua voidaan käyttää seuraavien Aventicsin sylinterisarjojen käyttöönotossa ja tarkistuksessa: PRA, CSL-RD, MNI, ICL, ITS, TRB, ja CCL. Säätötyökalu on uusin tulokas Aventicsin laajaan suunnittelu- ja työkaluvalikoimaan.

Tietoja Emersonista
Emerson (NYSE: EMR), jonka pääkonttori on St. Louisissa, Missourissa, on globaali teknologiaja insinööriyhtiö, joka tarjoaa asiakkailleen innovatiivisia ratkaisuja teollisilla, kaupallisilla ja yksityisillä sovellusalueilla. Emerson Automation Solutions -liiketoimintayksikkö auttaa prosessi-, hybridi- ja erillisiä tuotantolaitoksia maksimoimaan tuotantonsa, suojaamaan henkilöstöä ja ympäristöä sekä optimoimaan energia- ja käyttökustannuksensa. Emerson Commercial and Residential Solutions -liiketoimintayksikkö auttaa varmistamaan ihmisten elämänlaatua ja terveyttä, suojelemaan elintarvikkeiden laatua ja turvallisuutta, lisäämään energiatehokkuutta ja luomaan kestävää infrastruktuuria.
Saat lisätietoa vierailemalla täällä https://www.emerson.com/fi-fi/automation-solutions.

Tietoja AVENTICSISTA
Aventics on pneumatiikkakomponenttien ja -järjestelmien sekä räätälöityjen sovellusten johtava valmistaja. Pneumatiikkaan erikoistunut yritys valmistaa tuotteita ja palveluja teollisuusautomaatioon erikoisalueinaan Commercial Vehicles, Food & Beverage, Railway Technology, Life Sciences, Energy ja Marine Technology.

Integroidun elektroniikan, innovatiivisten materiaalien ja ajankohtaisiin alueisiin painottumisen, kuten koneturvallisuus ja teollisuus 4.0, ansiosta Aventics on todellinen helppokäyttöisyyden ja älykkään teknologian keihäänkärki.

Aventicsilla on yli 150 vuoden kokemus pneumatiikasta ja se työllistää noin 2 000 työntekijää eri puolilla maailmaa. Saksan, Ranskan, Unkarin, Yhdysvaltojen ja Kiinan tuotantolaitosten lisäksi yhtiö on edustettuna yli 1000 maassa omilla myyntiorganisaatioilla ja jälleenmyyjillä. Aventics on sertifioitu laatustandardien ISO 9001 ja ISO/TS 16949, ympäristöjohtamisen standardin ISO 14001 sekä energianhallinnan standardin ISO 50001 mukaisesti.
Lisätietoja on annettu osoitteessa www.aventics.fi