Yksinkertaisesta paineenasetuksesta vaativaan paineensäätöön

Pressmeddelande   •   Feb 23, 2017 09:09 CET

Paineensäätöventtiili ED02.

Sähköpneumaattinen (E/P) paineensäädin muuntaa annetun sähköisen signaa-lin vastaavaksi pneumaattiseksi paineeksi. E/P-muuntimeen integroitu pietso-sähköinen paineanturi mittaa ulostulopaineen ja lähettää signaalin takaisin ohjaimeen. Näin saadaan itseohjaava yksikkö, joka toimii pneumaattisen virt-auksen häiriöistä ja painevaihteluista riippumatta.

E/P-muuntimet soveltuvat useisiin eri käyttökohteisiin. Ne auttavat alentamaan energiakustannuksia, sillä vakiopaineen sijasta syötetään ainoastaan sovelluksen vaatimaa painetta. Muuntimia voidaan käyttää myös paineilmasylinterien asemointiin säätämällä jokaisen kammion painetta erikseen ja hallitsemalla liikettä täydellisesti takaisinkytkennän avulla, sanoo Aventicsin maajohtaja Jouni Lehtoranta.

Aventics tarjoaa laajan valikoiman sähköpneumaattisia paineensäätimiä, jotka soveltuvat yksinkertaisimmista kaikkein vaativimpiin sovelluksiin. Esittelemme seuraavassa ED02-paineensäätöventtiilimme, joka on nyt saatavana myös alipaineen hallintaan.

• Kompakti koko
  • Energiatehokas
  • Erinomainen tarkkuus ja dynamiikka
  • Suojausluokka: IP65
  • Nimellisvirtaus: 120 l/min
  • Painealue: -1/0 bar, -1/1 bar, 0/0,3 bar, 0/1 bar, 0/2 bar, 0/6 bar och 0/10 bar
  • Läpimenevä paineilmaliitäntä (portti 1), mikä mahdollistaa ilmansyötön molemmilta puolilta 􀀁 Ramppiasennus ilman pohjalevyä lisää joustavuutta

Suoratoiminen ED02 on erittäin kompakti paineensäätöventtiili, joka analogisen sähköisen signaalin, 0-10 V 0-20 mA tai 4-20 mA, avulla antaa proportionaalisen pneumaattisen paineen ulostuloporttiin ennalta määritetyillä painealueilla.

ED02 on täydellinen isojen pneumaattisten säätimien ohjaukseen, kun tarvitaan suuria virtauksia. Se soveltuu myös suurta tarkkuutta vaativiin pienpainesovelluksiin, esim. puolijohde- ja lääketeollisuudessa. ED02:ta voidaan käyttää myös alipainesovelluksissa, joissa vaaditaan alipainetason tarkkaa säätöä.

Tietoja AVENTICSISTA

Aventics on pneumatiikkakomponenttien ja -järjestelmien sekä räätälöityjen sovellusten johtava valmistaja. Pneumatiikkaan erikoistunut yritys valmistaa tuotteita ja palveluja teollisuusautomaatioon erikoisalueinaan Commercial Vehicles, Food & Beverage, Railway Technology, Life Sciences, Energy ja Marine Technology.

Integroidun elektroniikan, tulevaisuudenkestävien materiaalien ja ajankohtaisiin alueisiin painottumisen, kuten koneturvallisuus ja teollisuus 4.0, ansiosta Aventics on todellinen helppokäyttöisyyden ja älykkään teknologian keihäänkärki.

Aventicsilla on yli 150 vuoden kokemus pneumatiikasta ja se työllistää noin 2 000 työntekijää eri puolilla maailmaa. Saksan (Laatzen), Ranskan (Bonneville), Unkarin

(Eger), Yhdysvaltojen (Lexington) ja Kiinan (Changzhou) tuotantolaitosten lisäksi yhtiö on edustettuna yli 90 maassa omilla myyntiorganisaatioilla ja jälleenmyyjillä. Aventics on sertifioitu laatustandardien

ISO 9001 ja ISO/TS 16949, ympäristöjohtamisen standardin ISO 14001 sekä energianhallinnan standardin ISO 50001 mukaisesti.

Lisätietoja on annettu osoitteessa www.aventics.com

Kommentarer (0)