Avis erbjuder hyrbilskontrakt på kundens egna språk

Pressmeddelande   •   Dec 29, 2009 10:58 CET

Som första biluthyrare erbjuder Avis sina kunder möjligheten att få hyrbilskontraktet utskrivet på det egna språket. Idag är systemet installerat på 60% av totala stationsnätverket i Sverige. Innan sista mars 2010 kommer det att vara tillgängligt på samtliga stationer i Sverige.
Kommentarer från kunder och Avis-anställda på kontor runt om i Sverige har varit positiva. Främst värdesätts transparensen, tydligheten och enkelheten i den presenterade informationen på kontraktet.

Kontraktet är indelad i nio fält vilka syftar till att just tydliggöra informationen mot kunden. Denna indelning hjälper också Avis-personalen att på ett enkelt sätt informera kunden om den aktuella hyran.

Kontraktets framsida innehåller information om samtliga kontaktuppgifter, så väl kundens som det aktuella Avis-kontoret (öppettider etc.). Vidare återfinns information om den valda hyrbilen, modell, bränsle, färg etc. Kontraktets mittuppslag innehåller en tydlig nedbrytning av samtliga kostnader i samband med den aktuella hyran, så som försäkringar, avgifter, eventuella tillval etc.

Kontraktet ger också en illustrerad bild av eventuella skador på bilen vilka registrerats i Avis databaser. Detta för att kunden ska känna sig trygg i att eventuella tidigare incidenter inte skall belastas denne efter det att kontraktet påskrivits.

På sista sidan signerar kunden endast en gång, och godkänner därmed samtliga informationsfält (köp kunden gjort) vilka Avis-personalen informerat om.

Den första Avisbilen hyrdes ut på Detroits flygplats 1946 av grundaren Warren Avis. Fler biluthyrningskontor öppnades inom kort över hela USA. I dag finns Avis hyrbilar i 163 länder och har ca 5.000 uthyrningskontor världen över.
Vi har funnits i Sverige sedan 1966 och har idag 111 kontor med personlig service på ett 80-tal orter runtom i landet.