Avis provar "Crowdsourcing" We try harder med Mypitch

Pressmeddelande   •   Dec 29, 2009 11:06 CET

Avis try harder med Mypitch

Den 6 november släppte Avis Sverige sin uppdragsbeskrivning till Mypitch idégeneratorer. Uppdraget gick ut på att ta fram kreativa, innovativa och intressanta idéer, som hjälper Avis att nå ut till sina kunder med deras slogan "We Try Harder".

"- Vi på Avis ser vår berömda slogan We Try Harder som någonting som ska uppfylla våra kunders förväntningar vid varje hyrestillfälle. Därför ser vi fram emot att få in idéer kring denna slogan, och framför allt något vi förhoppningsvis kan komma att konkretiseras ut mot våra kunder" - Christer Ljungqvist marknadschef för Avis i Sverige.

"- Mypitch är en självklar global mötesplats som skapar mötet mellan kreatören/idégeneratören och uppdragsgivaren. Ett verktyg där kreatörer enkelt kan visa omvärlden och uppdragsgivarna sina idéer och ge inspiration runt idé/konceptutveckling. Detta är en metod som redan är här, och är på god väg att bli nästa stora förändring i det kreativa samhället. Därför känns det extra kul med Avis uppdraget, som önskar få nya idéer och inspiration för den svenska marknaden, runt ett reklamkoncept som har funnits sedan sextiotalet " säger Fredrik Wigge, Vd Mypitch.

"- Avis är ett globalt varumärke med lång historia. Vi valde att samarbeta med Mypitch för att komma i kontakt med kreatörer runt om i världen och ta till vara på de idéer vi tror många har beträffande vår bakgrund med We Try Harder." säger Christer, marknadschef för Avis i Sverige.

Deadline är den 18 december då tre pitcher kommer nomineras. Därefter väljer Avis ett av de tre bidragen
den 8 januari.