Avis vinnare av resebranshens Oscars - Grand Travel Award

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2010 08:41 CET

Avis Riksbilar AB är numera ensamma om att ha vunnit Grand Travel Award alla år, 18 gånger i rad är samma antal år som tävlingen anordnats.

- Jättekul! Detta är någonting vi kommer att fira lite extra eftersom vi är ensamma om att ha vunnit sedan starten av tävlingen. Ett oerhört inspirerande och kul bevis på att vår service och det arbete vi lägger ner uppskattas av reseindustrin, säger Christer Ljungqvist, Head of Marketing för Avis Riksbilar AB.

En jury bestående av Travel News redaktion samt sex beslutsfattare i branschen harnominerat kandidaterna i samtliga klasser. Närmare 600 resebyråanställda har därefter röstat fram vinnarna i varje klass genom att betygsätta samtliga nominerade på en sexgradig skala.

Företag med högsta genomsnittsbetyg har vunnit (Källa: Travel News).

Den första Avisbilen hyrdes ut på Detroits flygplats 1946 av grundaren Warren Avis. Fler biluthyrningskontor öppnades inom kort över hela USA. I dag finns Avis hyrbilar i 163 länder och har ca 5.000 uthyrningskontor världen över.
Vi har funnits i Sverige sedan 1966 och har idag 111 kontor med personlig service på ett 80-tal orter runtom i landet.