Flexibelt leasingavtal med Avis MiniLease

Pressmeddelande   •   Feb 12, 2007 15:08 CET

Nu kommer ett nytt koncept av billeasing till Sverige. Avis MiniLease är ett koncept som bygger på ett mer flexibelt leasingavtal, till en fast månadskostnad. Och du bestämmer själv över bindningstiden. Att leasa en bil innebär ofta långa bindningstider och oväntade omkostnader. Nu kommer biluthyrningsföretaget Avis med konceptet MiniLease, som ger dig möjligheten till ett mer flexibelt leasingavtal - både som privatkund och företagskund. Olika behov Du väljer själv din bindningstid - från 1 till 12 månader. Under perioden betalar du en fast månadskostnad - med prisgaranti. På Avis tror man att kunderna kan ha god nytta av det nya och mer flexibla avtalskonceptet: - Om ditt företag har en ny säljare eller står inför ett tidsbegränsat projekt kanske ni inte kan binda er till ett leasingavtal. Då är Avis MiniLease en bra produkt för företaget, säger Tom Reimann, produktchef, Avis Biluthyrning. Prisgarantin gör dessutom att du slipper oväntade utlägg när fakturan kommer. I den fasta månadsavgiften ingår även ersättning av bil vid eventuellt verkstadsbesök, jourservice dygnet runt, försäkring, underhåll, bilskatt samt byte och förvaring av sommar- och vinterdäck. Avis MiniLease finns tillgängligt för kunderna redan idag. Ladda ner högupplösta bilder här: http://www.presseweb.no/avis_se/article.php?id=28&p För ytterligare information, kontakta Tom Reimann, produktchef MiniLease, Avis Biluthyrning, tel: 08-546 33 304 eller 070-664 12 50.