Pressmeddelande   •   Jan 05, 2010 13:25 CET

Som första biluthyrare erbjuder Avis svenska kunder möjligheten att boka hyrbil för endast 20kr inklusive standardförsäkringar och moms i sociala medier. Produkten kallas Sverigebilen och kan bokas av alla över 23 år med giltigt svenskt körkort samt kredit- eller betalkort, och gäller för hyror i Sverige.

- Vi har som första biluthyrare tagit steget ut i sociala medier och därigenom möjliggjort för så väl nya som gamla kunder att ta del av Avis hyrbilstjänster på nya sätt, säger Christer Ljungqvist marknadschef Avis.

Sverigebilen bokas enbart via Facebook där ”först till kvarn-principen” tillämpas per aktuell hyra. Det hela handlar om så kallade envägsbilar, bilar vilka ska transporteras från en ort till en annan. Varje bokning görs direkt till aktuell uthyrande station.

- Vi ser Facebook som en fantastisk och flexibel plattform för viral kommunikation. Det är också ett effektivt och enkelt sätt för kunden att boka sin hyrbil. Vi räknar med att kunna publicera bilar för uthyrning varje vecka, året om, säger Christer Ljungqvist. Allt man behöver göra för att ta del av Sverigebilen är att bli en anhängare till Facebook-gruppen för Sverigebilen, där allt finns tydligt presenterat. Allt ifrån hyresvillkor, aktuella bilar för uthyrning samt unika Facebookerbjudanden vilka enbart går att ta del av via den aktuella kanalen.

För mer information, kontakta gärna:

Christer Ljungqvist, marknadschef på Avis, tfn +46 8 546 33 356 (dir),

mob: +46 70 339 33 51,

christer.ljungqvist@avis.se

Om Avis

Den första Avisbilen hyrdes ut på Detroits flygplats 1946 av grundaren Warren Avis. Fler biluthyrningskontor öppnades inom kort över hela USA. I dag finns Avis hyrbilar i 163 länder och har ca 5.000 uthyrningskontor världen över. Vi har funnits i Sverige sedan 1966 och har idag 111 kontor med personlig service på ett 80-tal orter runtom i landet.