Avisera levererar bärkassar till INDISKA:s exklusiva kollektion Jewels

Pressmeddelande   •   Sep 15, 2014 14:23 CEST

Kollektionen Jewels by INDISKA som lanseras i höst präglas av det indiska hantverket, utvalda material och extra fina tyger. Till kollektionen har INDISKA valt Avisera som sin leverantör av FSC®-certifierade bärkassar.

Jewels by INDISKA är namnet på den nya kollektionen som består av 23 produkter, 14 plagg och 9 accessoarer. Kollektionen marknadsförs bland annat med papperskassar som är FSC-certifierade. FSC verkar för ett miljöanpassat, socialt ansvarstagande och ekonomiskt livskraftigt bruk av världens skogar.

- För oss är det självklart att vi i förpackningsbranschen måste visa ansvar och erbjuda våra kunder hållbara lösningar utöver de vanliga kvalitets- och miljöcertifieringarna. Vi märker att allt fler företag väljer FSC-certifierade produkter för att kommunicera sitt engagemang för miljö och långsiktigt tänkande, säger Mariella Lundgren, Marknadschef på Avisera.

FSC:s märke visar vilka produkter som gjorts av virke från FSC-certifierad skog. Det gör att Aviseras kunder kan känna sig trygga med att dessa produkter har tillverkats på ett ansvarsfullt sätt.

Fråga efter Aviseras FSC-certifierade produkter. Licensummer: FSC-C110916

Kommentarer (0)