Påsen som ska ersätta plastpåsarna i matbutikerna

Pressmeddelande   •   Apr 11, 2016 07:00 CEST

Enligt nya EU-direktiv ska användningen av plastpåsar minskas till hälften fram till år 2025. Med en prisökning av plastpåsar på nära 50%, hoppas Naturvårdsverket kunna minska plastförbrukning och istället öka återanvändning.

Konsumenterna kräver bärkassar i material som minskar miljöbelastningar och som kan återanvändas och återvinnas.

Avisera lanserar nu produktnyheten hängslekasse i Non woven. Den nya påsen är i samma modell som den klassiska matkassen i plast, men tillverkas av ett Non woven-material. Påsen är smidig, lätt att vika ihop och lämplig för återanvändning. Läs mer om produktnyheten >>

Kommentarer (0)

Kommentera