Avisita arrangerar LearnShops på easyFairs KonfEx & Events

Avisita Travel har undersökt vilka ämnen och trender det talas om inom mötesindustrin i höst. Totalt presenteras sju seminarier under två dagar med kända talare från branschen.

Seminarierna inleds med Per Ribbing från Miljömärket Svanen, som på regeringens uppdrag miljömärker hotell- och konferensanläggningar. Hur påverkar det dig när du gör ditt val av anläggning? Ingela Madsen, Kommunikationskonsult från Mötesbyrån, talar om vikten av det personliga mötet och Carina Kindkvist från CoachHuset tar fokus på inspiration. Hur hittar du inspiration i vardagen och hur hanterar du inspirationstjuvar?

"Vi hoppas ge besökarna ny inspiration att ta med till sin arbetsplats och inför kommande arrangemang och bokningar. Talare och föreläsare är en stor del av vår konferensbokningsverksamhet och vi försöker fokusera på ämnen som berör och kanske väcker nya idéer, säger Karolina Flink, VD på Avisita Travel. Våra learnShops på KonfEx i Göteborg var välbesökta och uppskattade och givetvis hoppas vi på samma succé i Stockholm.

Avisita Travel arrangerade learnShops tidigare i år på KonfEx i Göteborg. Runt 500 besökare tog del av de mycket uppskattade seminarierna. Seminarierna äger rum direkt på mässgolvet med start varje hel timme och är gratis för alla besökare på mässan. Ingen föranmälan krävs. För mer information och fullständigt program, besök www.avisita.com

Avisita Travel AB är Nordens enda totalleverantör av hotell- konferens- och eventbokningar. Avisitas affärsområden omfattar Booking Center, Contact Center, Marketing & Events, Web Marketing. Avisita är boendepartner med easyFairs KonfEx & Events. Boka boende inför mässan direkt online på www.hotellguiden.se.

För mer information kontakta:
Karolina Flink, VD Avisita Travel AB
Telefon: 0709-664 668 e-post: karolina.flink@avisita.com