Avjämningsteknik i samarbete med Veidekke

Avjämningsteknik AB har tecknat avtal med Veidekke om att avjämna första etappen av SEB:s nya kontor i Arenastaden med 4 500 arbetsplatser. Projektet omfattar nybyggnation av kontorsfastighet om cirka 90 000 kvm BTA i nära anslutning till Mall of Scandinavia. Byggnaden är uppdelad på tre hus som binds samman med glasövergångar.

Projektet kommer att modelleras upp i en 3D-modell för VDC (Virtual Design and Construction). Ett arbetssätt som integrerar virtuella modeller och underlättar för involvering mellan olika discipliner i projektering och produktion för att skapa korta och effektiva beslutsvägar.

Byggnaderna projekteras för att bli miljösmarta med fokus på låg energiförbrukning och hållbara materialval samt miljöcertifieras enligt BREEAM Excellence. Systemet täcker hela byggprocessen, allt från rivning av tidigare fastighet, byggnadens energianvändning, inomhusklimat, vattenhushållning, avfallshantering till påverkan på närmiljön och byggnadens läge i förhållande till allmänna kommunikationsmedel.

• Arkitektur

• Stockholm

Avjämningsteknik AB  är din totalleverantör när det gäller golv. Och kan tillsammans med er som beställare nå fram till dom bästa golvlösningarna på alla typer av objekt. Vårt arbetsområde är ca 20 mils radie från vår verksamhetsplats i Bromma.

Daniel Zimmerlund

Presskontakt Marknad/säljare 0708 872 872