​Avonova företagshälsa öppnar nytt hälsocenter i Ystad

Pressmeddelande   •   Apr 09, 2018 16:15 CEST

Det nya hälsocentret kommer att innebära ett antal nya arbetstillfällen.

Avonova företagshälsa finns redan representerat på flera orter i Skåne men etablerar sig nu även i Ystad för att komma ännu närmare kunderna.

– Vi ser stora möjligheter med vår etablering i Ystad. Vi har sedan tidigare ett antal kunder i staden, och övriga Österlen, som vi vill skapa en god service för genom vår etablering. Vi har fått fin respons från flera företag som hört att vi ska starta upp verksamhet i stan, säger Johan Cederfjäll, regionchef på Avonova Hälsa.

Avonova företagshälsa är redan etablerade på flera skånska orter: Båstad, Helsingborg, Lund, Malmö, Åhus och Kristianstad.

Det nya hälsocentret kommer också att innebära ett antal nya arbetstillfällen.

– För att möta efterfrågan från kunder, söker vi nu efter duktiga och engagerade medarbetare som vill vara med från början i vår etablering i Ystad. Vi planerar att anställa flera sjuksköterskor, läkare och psykologer samt beteendevetare, säger Johan Cederfjäll vidare.

Inom kort kommer lediga tjänster för Avonova Företagshälsas hälsocenter i Ystad presenteras på www.avonova.se.

För mer information:

Johan Cederfjäll, regionschef Avonova Syd