Ny PT-utbildning med dubbel tränarstyrka!

Ny satsning på träning och hälsa när Nordens största hälsoskola och PT-utbildare ingår samarbete. Till hösten startas en gemensam PT-utbildning i Sverige med stort fokus på hälsa och livsstil. Utbildningen är både en heltidsutbildning i Stockholm och en digital flexutbildning på flera andra orter i Sverige. Det kommer att möjliggöra även för den som inte har sin bas i Stockholm att gå utbildningen. Bakom satsningen står Axelsons, Nordens största skola inom friskvård och kroppsterapier, och AFPT, Nordens största skola för personlig träning.

- Axelsons har under de senaste 10 åren utbildat personliga tränare i syfte att få fler att bli fysiskt aktiva. Att ta hand om sin hälsa ligger i tiden och vår nya utbildning är ett sätt att öka folkhälsan i samhället. Genom det nya samarbetet med norska AFPT utvecklar vi utbildningen för att ännu bättre möta morgondagens behov. Kombinationen av innehåll, upplägg, lärarteam och en modern digital utbildningsplattform som gör utbildningen till den absolut bästa för den som vill bli personlig tränare. Jag ser med spänning fram emot att gemensamt utbilda morgondagens personliga tränare, säger nytillträdde rektor Liselott Kågström, som närmast kommer från rollen som VD på SAFE Education.

- Vi har under de senaste 15 åren utbildat över 4000 personliga tränare i Norge, och hållit utbildningar i Dubai, Spanien och USA. Sverige är ett land med hög hälsomedvetenhet och där träning står högt på agendan. Därför känns det extra roligt att nu gå in på den svenska marknaden och tillsammans med Nordens största skola inom hälsa, som delar samma värderingar och visioner som vi själva, säger Espen Arntzen VD och ägare på AFPT.

- Jag ser mycket positivt på att vi lägger ett större fokus på träning och att vi nu kommer att kunna erbjuda en ännu vassare utbildning till blivande personliga tränare. Vi lever i ett samhälle som är allt mer stressat, och där visar studier att fysisk aktivitet är bland det viktigaste för vår återhämtning och för att vi ska må bra i vardagen. Personlig tränare kommer vara ett yrke som efterfrågas allt mer framöver, och förhoppningsvis även av en allt bredare massa, avslutar Richard Axelson, VD på Axelsons.

För mer information om den nya utbildningen kontakta:

Liselott Kågström, rektor på Axelsons, liselott@axelsons.se

• Undervisning, lärande

Axelsons erbjuder utbildningar och kurser inom bland annart massage, medicinsk fotvård, personlig träning, yoga, ekologisk hudvård, kost & näring, zonterapi och spa.

Axelsons har kompletta yrkesutbildningar, såväl som kortare introduktions- och fortbildningskurser.

axelsons.se