20 nya jobb när Axfood Snabbgross öppnar ny butik i Stockholm

20 nya jobb när Axfood Snabbgross öppnar ny butik i Stockholm

Den 4 november öppnar Axfood Snabbgross sin tredje butik i Stockholm.

Den nya butiken på Gärdet blir den mest centrala och skapar samtidigt 20 nya arbetstillfällen.

Den 1 800 kvadratmeter stora butiken på Gärdet blir också den modernaste av Axfood Snabbgross nu totalt 21 butiker i Sverige.

Butiken kommer att erbjuda ett starkt och brett sortiment till kunder inom restaurang, café, och övrig företagsmarknad.

Närheten till centrala Stockholm kommer att ge en hög tillgänglighet för kunder med centrala lägen, med endast 5-10 minuters bilresa från Stockholm city, dessutom innanför tullarna.

– Många av våra kunder i Stockholm saknar stora förvaringsutrymmen så de tvingas ofta göra flera inköp varje dag. Då är närheten till butiken en styrka, säger Sandra Holmström, butikschef i Axfood Snabbgross på Gärdet.

Klockan 19 samma dag, den 4 november, hålls en ceremoni på plats då Sandra Holmström och Irene Waldemarson, VD Axfood Snabbgross, klipper bandet som förklarar butiken officiellt invigd.

Butiksfakta:

Säljyta: 1 800 kvm

Antal anställda: cirka 20

Öppettider: 06-21 mån-fre, 08-18 lör & sön

Parkeringsplatser: 55

Besöksadress: Sandhamnsgatan 67. Garageplatser med direktentré till butiken finns på Tegeluddsvägen 82

För ytterligare information kontakta:

Irene Waldemarson, VD Axfood Snabbgross, telefon 08-553 993 38

Henrik Andersson, marknads- och affärsutvecklingschef Axfood Snabbgross, telefon 08-553 994 49

Claes Salomonsson, presschef Axfood AB, telefon 0702-89 89 83

Axfood AB bedriver handel med dagligvaror inom detalj- och partihandeln i Sverige. Detaljhandeln drivs genom de egenägda kedjorna Willys och Hemköp. Antalet egenägda butiker uppgår till 257. Därutöver samverkar Axfood med ett stort antal handlarägda butiker knutna till Axfood genom avtal, bland annat inom Hemköpskedjan, men också under varumärken som Handlar’n och Tempo. Totalt samverkar Axfood med cirka 820 handlarägda butiker. Grossistförsäljning till företag drivs genom Axfood Närlivs och egenägda kedjan Axfood Snabbgross. Partihandeln drivs genom Dagab. Axfood är noterat på Nasdaq Stockholm ABs Large Cap-lista. Huvudägare är Axel Johnson AB med 50,1 procent av aktierna.