Willys öppnar i Bromma

Lågpriskedjan Willys fortsätter att växa i Storstockholm. På torsdag den 27 april klockan 08.00 öppnar Willys en helt ny butik i det växande handelsområdet invid Bromma flygplats. Willys har nu 20 butiker i stockholmsområdet. – Willys affärsidé är att erbjuda Sveriges billigaste matkasse. Det växande handelsområdet invid Bromma flygplats har goda förutsättningar för storhandel och Willys tillför nu den priskonkurrens som behövs i Bromma, säger Anders Quist tf vd på Willys AB. Butiken ligger på Masungsvägen 28 och har en säljyta på 2600 kvadratmeter. Butikschef blir Anders Morén, som närmast kommer från Axfood Närlivs i Solna där han arbetat som snabbgrosschef i 3 år. – Det känns väldigt roligt att få vara med från början i en helt ny butik. Vi på Willys ser fram emot att kunna erbjuda kunderna i Bromma inte bara lägre matpriser utan också en inspirerande butiksupplevelse genom vår satsning på färskvaror, säger butikschefen Anders Morén. Willys är idag Sveriges största lågpriskedja med ett brett utbud av varor och satsar speciellt på färskvaror som frukt och grönt, charkuteri- samt mejerivaror. Butikerna har ett sortiment på ca 8 000 artiklar vilket täcker 95 procent av konsumenternas årliga livsmedelsinköp. Prisnivån på Willys matkasse är den lägsta i Sverige. Huvudskälet till det låga priset är att butikerna drivs med hög effektivitet till låga kostnader. Effektiviteten uppnås bl.a. genom inköp av stora volymer av koncerngemensam inköpsorganisation. Willyskedjan består av 106 Willysbutiker och 45 Willys hemma-butiker som är lågpriskedjans mindre butiker. Kedjan har som mål att expandera ytterligare. Öppettider för Willys på Bromma blir vardagar 8-21, lördagar 8-19 samt söndagar 10-19. För ytterligare information, kontakta: Anders Quist, tf vd, Willys AB, tel 070-828 42 82 Anders Morén, butikschef, Willys Bromma, tel 070-666 68 90 Bodil Hornbäk, informationsansvarig, tel 070-299 50 29 Willys affärsidé är att tillhandahålla Sveriges billigaste matkasse. I verksamheten finns drygt 150 helägda butiker som beräknas omsätta ca 14 miljarder kr. Willys är därmed marknadsledande i Sverige inom lågpris. Willys ingår i Axfood AB som bedriver detaljhandel med de helägda butikskedjorna Hemköp, Willys och Willys hemma, cirka 240 butiker, samt partihandel inom Dagab och Axfood Närlivs. Därutöver samverkar Axfood med ett stort antal handlarägda butiker knutna till Axfood genom avtal, bland annat inom Hemköpskedjan men också under varumärken som Handlar’n och Tempo. Totalt samverkar Axfood med över 500 handlarägda butiker. Axfood är noterat på Stockholmsbörsens O-lista, Attract 40. Huvudägare är Axel Johnson AB med cirka 45 procent av aktierna.