AxiCom intar Mobile World Congress

Mobile World Congress är ett av världens största telekomevenemang som varje år går av stapeln i Barcelona i februari. AxiCom har lång erfarenhet av Mobile World Congress och hjälper varje år många internationella teknikbolag med externkommunikation i samband med evenemanget, framförallt då med medierelationer.

– Flera hundra journalister från hela världen, inklusive Sverige, besöker varje år Mobile World Congress. Det är vårt jobb att lyfta fram intressanta tekniker och trender bland våra uppdragsgivare mot denna ansamling journalister. I takt med att digitala mediers inflytande ökar så spelar sociala medier en allt större roll, från traditionella bloggar till Twitter och Facebook, , vilket innebär att vi ständigt måste vara på tårna och revidera medielandskapet för att alltid vara relevanta. En annan intressant trend bland företagen som deltar är att konvergensen mellan IT, internet och mobilitet får allt större utslag, vilket innebär att företag som Google och Fujitsu, som har sitt ursprung på webben respektive traditionell IT, tar allt större plats på evenemanget, säger Catarina Wigén, vd för AxiCom i Sverige.

Inför Mobile World Congress mobiliserar AxiCom en stor del av sin personalstyrka på de sju kontoren runt om i Europa. För själva evenemanget flyger byrån in ett tiotal konsulter till Barcelona som tillsammans hjälper de mer än två dussin uppdragsgivarna på plats. Bland dessa finns ZTE, McAfee, Qualcomm, Fujitsu och VMware.

• PR, kommunikation

• mwc