Nyhet -

B-Reel är en av världens 50 bästa arbetsplatser för innovatörer enligt Fast Company

På listan som utges årligen av den amerikanska affärstidsskriften stod B-Reel både som enda svenska bolag och enda kreativa byrå.

Ända sedan B-Reel grundades 1999 har innovation och kreativitet varit tydliga drivkrafter, där processer och projekt har organiserats kring en idé om att kombinera teknologi med storytelling. Med en kombination av nyfikna personer och en kultur som ska fostra innovation så tycks byrån ha hittat en bra formula. På listan "Best Workplaces for Innovators" återfinns bland annat spelbolaget Activision Blizzard, språkinlärningsplattformen Duolingo och e-handelsgiganten Amazon.

I sin motivering fokuserade Fast Company på B-Reels hackathon - ett evenemang som anordnas tre gånger per år, där en person från varje kontor samlas i byråns Barcelona-kontor. Det ihopsnickrade teamet får en specialdesignad brief som de under ett par dagar ska lösa med hjälp av Barcelona-kontorets egna research & development-labb. Nästa hackathon är planerat till hösten 2019.

• utmärkelser