B-Reel värvar Creative Director från R/GA

Zack McDonalds karriär som reklamkreatör har tagit honom till en handfull stjärnbyråer där han haft en framträdande roll i avgörande skeden. På KesselsKramer utvecklade han bland annat den legendariska kampanjen “The Worst Hotel in the World” för The Hans Brinker Hotel i Amsterdam. Därefter blev han handplockad av Linus Karlsson till McCann New York där han arbetade med IKEA som kund och med McCanns ompositionering. Som CD på Anomaly i Amsterdam hade han ansvar för kunder som Converse, Johnnie Walker och Nike.

Senast kommer Zack från R/GA i Portland där han jobbat med Nike, Amazon och R/GA Venture Studios. Han ansluter till B-Reel Stockholm som Creative Director och blir den senaste i raden av rekryteringar som stärker B-Reels position som strategisk och kreativ partner för globala varumärken.

– Zack är en oerhört smart person som drivs av ideer och aldrig-tidigare-gjort-tänk, oavsett om det handlar om innovationsprojekt eller kommunikationslösningar. Med sin varma personlighet och gedigna erfarenhet kommer han att bidra kulturellt och ledarskapsmässigt, säger Johan Dahlqvist, ECD på B-Reel Stockholm.

– Jag har alltid haft svårt att definiera B-Reel för att det på sätt och vis har känts mer som en sorts futuristisk lekplats än en byrå. Jag ser verkligen fram emot att spänna på mig raketskorna, veva igång lasern och spränga saker och ting i luften – i kreativ bemärkelse, säger Zack McDonald.

• Bio, film, foto

Svenska B-Reel är en kreativ och strategisk fullservicebyrå med sex kontor i fem länder och har flera gånger listats som en av världens främsta byråer. På kundlistan finns bland annat Google, Storytel, Netflix, H&M och LVMH.

Jesper Kling

Presskontakt Managing Director +46 70 924 87 27