​Internationellt prestigekonto för B-Reel

Svenska byrån B-Reel fortsätter att attrahera kunder i den tekniska och kreativa framkanten. Senast har de knutits till HERE, världsledande inom molnbaserade karttjänster för bland annat bilindustrin.

HERE:s karttjänster finns idag i 80 procent av alla bilar i Europa och Nordamerika som har inbyggt navigationssystem. Bakom företaget står bland andra Audi, BMW och Daimler.

B-Reel kommer att sköta HERE:s marknadsföring, med speciellt fokus på B2C. Samtidigt ska man delta i arbetet med att ta fram en ny varumärkesplattform för HERE.

- Vi var imponerade av alla bidrag vi fick. Men B-Reels pitch övertygade oss med sitt kreativa och lättförstådda tillvägagångssätt. Vi ser fram emot att jobba tillsammans och det ska bli spännande att se vilken input vi kommer att få från B-Reels internationella team av kreatörer, säger Kristina Bohlmann, Head of Marketing and Communications på HERE.

- B-Reel står för kvalitet, kreativitet och teknologi och just därför passar vi så bra för HERE. Målet är att göra dem mer synliga i B2C-sfären och ta HERE till nästa nivå. Vi är väldigt nöjda över att ha fått möjligheten att vara med och stödja ett så innovativt företag, säger B-Reels Marie-Louise Sadakane.

Om HERE

HERE är utvecklar och levererar molnbaserade karttjänster för slutanvändare, fordon, företag och städer. Bakom HERE står ett konsortium av ledande biltillverkare. Mer information om HERE och arbetet med uppkopplade och självkörande bilar återfinns på http://360.here.com.

B-Reel, grundades i Sverige 1999 men har sedan dess expanderat stort med kontor i bland annat Los Angeles, New York och Berlin. Bland kunderna finns företag som Spotify, Google, H&M, Samsung och Facebook. B-Reel placerade sig nyligen på branschtidningen Advertising Ages A-lista över världens främsta byråer. I år var tredje året som B-Reel var på listan.