Clarion Hotel Gillet i Uppsala öppnar City Spa!

BABOR Sverige är glada över att meddela samarbetet med Clarion Hotel Gillet i Uppsala!

Clarion Hotel Gillet i Uppsala har öppnat sitt nya City Spa. Konceptet kommer ursprungligen från det välkända Selma Spa i Sunne men har anpassats för citypubliken. Uppsala är nu först ut med att få ett Selma City Spa men konceptet introduceras senare i höst även på Clarion Hotel Sign i Stockholm och på Clarion Hotel Wisby.

Selma City Spa Uppsala är en nyskapad oas, komplett med bubbelpooler, bastu, behandlingar och en skön Spa-lounge. Här välkomnas alla hotellgäster och Uppsalabor till en annorlunda paus i vardagen. Här finns flera behandlingsrum för spabehandlingar och massage samt hud & spaprodukter till försäljning. Hotellet har även satt ihop attraktiva paketerbjudanden för enskilda besökare, kompisgäng, par, mor-dotter och kollegor.

– Tanken är att du skall kunna slinka in för en quick-fix på lunchen eller bara njuta av något från köket, berättar Susanne Boije Fredlund, VD, Clarion Hotel Gillet och Selma City Spa. – Vi har skapat en inbjudande miljö om man bara vill komma hit och hänga. En skön start på dagen eller en snygg början på en lyckad kväll, fortsätter Susanne.

Det nya matkonceptet, inspirerat av globala kryddor som möter nordiska råvaror, är gemensamt för alla tre Selma City Spa och innehåller b.la. fräscha sallader, juicer och fruktdrinkar.

– Vi berikar Uppsala med ett komplett SPA. En marknad där vi sett att efterfrågan har varit stor och det breda utbudet har saknats. Vi hoppas kunna ge Uppsalapubliken vad de längtat efter, avslutar Susanne Boije Fredlund.

I går kväll hölls en invigning med över 100 inbjudna gäster vid Selma City Spa Uppsala.

Selma City Spa Uppsala kommer att ha öppet alla dagar i veckan med start den 15 september.

• Detaljhandel

Om BABOR

BABOR grundades 1956 i Tyskland av välrenommerade biokemisten Dr. Michael Babor. Genom att kombinera natur och vetenskap startade han en skönhetsrevolution som gjort BABOR till äkta pionjärer inom professionell hudvård.

I över 60 år har BABOR Research and Innovation Centre förvandlat naturens skatter till högteknologiska produkter. Med hjälp av vårt forskarteam och samarbeten med välrenommerade universitet och institut lyckas BABOR nå höga kvalitetskrav och banbrytande resultat. Produktserierna testas intensitivt i omfattande kvalitetskontroller: från utvecklingen i BABORs egna laboratorier, till produktion och distribution.

Fakta & siffror

På BABORs huvudkontor i Aachen arbetar totalt 255 personer inom produktutveckling, forskning, administration och logistik. Aachen-kontoret ansvarar även för de 7 dotterbolagen, 60 distributörer samt all säljpersonal i Tyskland, Holland och Belgien.

BABOR internationellt
Tusentals skönhetsexperter världen över förlitar sig BABOR. Våra produkter representeras av distributörer i över 60 länder och vi leder även dotterbolag i Schweiz, Österrike, Holland, Belgien, Storbritannien, Kanada och USA. BABOR Training Centre organiserar utbildningar som garanterar att våra exklusiva produkter utnyttjas på bästa sätt internationellt.

www.babor.se