Hudoteket.se tar in BABOR i sitt sortiment!

Pressinformation 25 november 2016

Hudoteket.se växlar upp och tar in BABOR i sitt sortiment.

BABOR och Hudoteket webshop har ingått ett samarbete där Hudoteket kommer att erbjuda BABORs hudvårdsprodukter i sin webshop.

I slutet på 90-talet var Hudoteket först med att sälja skönhet på nätet. Hudotekets Webshop startades då behovet av hudvård ute i landet var större än tillgången. Därför fick vi hitta ett sätt att förse resten av Sverige med vårt sortiment. Idag är Hudotekets Webshop fortfarande en av de största skönhetssalongerna på nätet. Vår nisch har alltid varit, och är än idag, att ha utmärkt kundservice. Du får hjälp av en hudterapeut och vi erbjuder professionella produkter och snabb leverans" säger Lena Hallbäck-Olofsson, VD, ägare och hudterapeut på Hudoteket.

Vi på BABOR är väldigt måna om att bibehålla vårt fokus på professionell hudvård via SPA- och hudvårdssalonger runt om i Sverige. Samtidigt är det av stor vikt att BABOR som varumärke når ut till en bred målgrupp, vilket gynnar samtliga återförsäljare av varumärket. Därmed har vi valt att ingå i ett samarbete med Hudoteket.se, säger Ewa Goos, VD BABOR Sverige.

BABOR har lanserats på Hudoteket.se under hösten 2016.

BABOR är ett exklusivt hudvårdsmärke där vetenskap, precision och resultat står i fokus. BABOR har varit ett av världens mest inflytelserika varumärken inom professionell hudvård sedan starten och fyller i år 60 år.

BABOR Sverige AB Ewa Goos

Email: ewa.goos@babor.se

Om BABOR

I över 60 år har BABOR Research and Innovation Centre förvandlat naturens skatter till högteknologiska produkter. Med hjälp av vårt forskarteam och samarbeten med välrenommerade universitet och institut lyckas BABOR nå höga kvalitetskrav och banbrytande resultat. Produktserierna testas intensitivt i omfattande kvalitetskontroller: från utvecklingen i BABORs egna laboratorier, till produktion och distribution.

Fakta & siffror

På BABORs huvudkontor i Aachen arbetar totalt 255 personer inom produktutveckling, forskning, administration och logistik. Aachen-kontoret ansvarar även för de 7 dotterbolagen, 60 distributörer samt all säljpersonal i Tyskland, Holland och Belgien.

Tusentals skönhetsexperter världen över förlitar sig BABOR. Våra produkter representeras av distributörer i över 60 länder och vi leder även dotterbolag i Schweiz, Österrike, Holland, Belgien, Storbritannien, Kanada och USA. BABOR Training Centre organiserar utbildningar som garanterar att våra exklusiva produkter utnyttjas på bästa sätt internationellt.